تاریخ انتشار: شنبه 27 خرداد 1396
افزایش ده برابر سرعت بازسازی شبکه های عصبی

  افزایش ده برابر سرعت بازسازی شبکه های عصبی

محققین در حال کار با کانکتومیک(connectomic) هستند که یک حوزه پژوهشی در زمینه بازسازی شبکه های عصبی در مغز است و هدف دارد که میلیون ها یا میلیاردها ارتباط نورونی موجود در مغز پستانداران را به طور کامل ترسیم کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، برخلاف پیشرفت های تاثیر گذار صورت گرفته در زمینه میکروسکوپ الکترونی، مشکل کلیدی در زمینه کانکتومیک میزان نیروی کار انسانی مورد نیاز برای آنالیز داده ها است. محققین در انستیتو ماکس پلانک یک نرم افزار بازسازی کننده را تولید کرده اند که به محققین اجازه می دهد مغز را با سرعت غیر قابل انتظاری مورد مطالعه قرار دهند. با همکاری یک شرکت راه اندازی کننده ذهن های مقیاس پذیر آن ها نرم افزاری به نام webKnossos را طراحی کرده اند که  محققان را تبدیل به خلبانان مغزی می کند!. در واقع با استفاده از این نرم افزار محققین قادر خواهند بود به هر بخشی از مغز سر زده و داده های مربوط به آن را با سرعتی ده برابر سرعت کانکتومیک مورد آنالیز قرار دهند. میلیون ها سلول عصبی به موازات یکدیگر و با همکاری یکدیگر در مغز ما کار می کنند تا آن چه تحت عنوان رفتار، شخصیت، روان و ... وجود دارد را شکل دهند. این نورون ها دارای ارتباطات بسیار پیچیده هستند و از طریق این ارتباطات پیام های مغزی تا فواصل بسیار دور بدن فرستاده می شود.

با استفاده از این سرعت و قابلیت آنالیز داده، محققین قادر خواهند بود که درک بهتری از شرایط مغزی بدست آورند و این امر به آن ها در شناسایی فیزیولوژی و پاتولوژی مغزی کمک خواهد کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه