تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 خرداد 1396
عفونت های سیستم ادارای تناسلی دلیل احتمالی ناباروری مردان

  عفونت های سیستم ادارای تناسلی دلیل احتمالی ناباروری مردان

در زوجینی که قادر به بچه دار شدن نیستند، معمولا دلیل نیمی از این ناباروری ها، ناباروری مردان است. در شش تا 10 درصد مورد، این ناباروری ناشی از عفونت های ادراری تناسلی است. خطر ناباروری های برگشت ناپذیر مربوط به عفونت های ادراری تناسلی در مردان خیلی دست کم گرفته شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ارزیابی تشخیصی دقیق عفونت ها و التهاب ها در مردان می تواند یک وسیله تشخیصی مناسب برای کسانی باشد که باردار نمی شوند. در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه Justus Liebig به اثرات احتمالی عفونت های ادراری تناسلی روی باروری مردان پرداخته اند و توصیه هایی در مورد رویکردهای تشخیصی و درمانی داشته اند.

دلیل اصلی بیماری های ادراری در مجرای جنسی مردان انتقال پاتوژن ها یا پاتوژن های ادراری مانند کلامیدیا تراکوماتیس یا اشرشیا کلی از طریق جنسی است. علاوه براین، پراکنش عفونت های ادراری از طریق جریان خون نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر مارکرهای تشخیصی غیر تهاجمی در دسترس نیست، بویژه این که جمع آوری اطلاعات در مورد واکنش های التهابی بدون نشانه در بیضه و اپیدیدیم مشکل است و معمولا نیازمند بیوپسی است. در 25 درصد مردانی که این بیوپسی برداشته می شود، آن ها مبتلا به واکنش های التهابی بدون علامت هستند. شواهد فعلی اجازه نتیجه گیری قطعی در مورد اثرات عفونت های مزمن روی باروری مردان را نمی دهد. با این حال، مشخص شده است که بعد از التهاب/عفونت حاد اپیدیدیم، در ده درصد موارد، هیچ اسپرمی بعد از انزال در طولانی مدت وجود ندارد و در 30 درصد موارد تعداد اسپرماتوزوآها کاهش یافت و در 60 درصد موادر نیز مردان دچار التهاب/عفونت اپیدیدیم و بیضه بودند. در چنین موارد، رفته رفته بیضه ها آتروفی شده و توانایی اسپرم زایی شان را از دست می دهند.

اگر پاتوژن ها در مجرای جنسی مردان مشاهده شوند، به نظر می رسد که بتوان با استفاده از آنتی بیوتیک ها آن ها را ریشه کن کرد اما تضمینی وجود ندارد که کیفیت اسپرم ها تحت تاثیر قرار نگیرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه