تاریخ انتشار: پنجشنبه 01 تیر 1396
امبولی شدن فیبروئید رحمی به احیای باروری کمک می کند

  امبولی شدن فیبروئید رحمی به احیای باروری کمک می کند

یک روش درمانی با حداقل تهاجم می تواند به احیای باروری در زنان مبتلا به فیبروئید رحمی کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، فیبروئیدهای رحمی، توده های غیر طبیعی از بافت های عضلانی و فیبری در دیواره رحم هستند که آن ها را یکی از دلایل ناباروری و مشکلات مربوط به بارداری می دانند. پژوهش های گذشته نشان داده است که یک چهارم زنانی که دارای فیبروئید هستند با مشکل ناباروری مواجه هستند. گزینه درمانی استاندارد موجود در حال حاضر میومکتومی یا جراحی های برداشتن فیبروئیدها است. با این میومکتومی همیشه موثر نیست و می تواند منجر به مشکلاتی مانند هیستروکتومی شود.

محققین دانشگاه لیسبون دریافته اند که امبولی شدن فیبروئید رحمی یک گزینه درمانی کمتر تهاجمی است که یک عامل ایجاد کننده امبولی که از دانه های بسیار کوچکی تشکیل شده است را به درون شریان های رحمی تزریق می کند تا جریان خون رحم و بالطبع فیبروئیدها را بلوک کند. در نتیجه این امر فیبروئیدها مرده و شروع به چروکیده شدن می کنند و در نتیجه رحم به طور کامل احیا می شود. این درمان می تواند برای بیمارانی که پیش از این دچار میومکتومی یا لقاح آزمایشگاهی(IVF) شده اند نیز استفاده شود. در بخشی از این مطالعه، این محققین در بیمارستان دانشگاه لیسبون 359 خانمی که دچار فیبروئیدهای رحمی بودند و به موجب آن قادر به باروری نبودند را تحت فرایند امبولی شدن فیبروئید رحمی قرار داند و مشاهده کردند که 149 نفر از آن ها(41.5درصد) از آن ها توانستند یک یا بیش از آن باردار شوند. این روش برای کاستن علایم مربوط به فیبروئیدهای رحمی نیز موفقیت تقریبا 80 درصدی داشته است.

در مجموع یافت های این مطالعه نشان می دهد که امبولی شدن فیبروئید رحمی یک رویکرد احیا کننده باروری در زنان مبتلا فیبروئیدهای رحمی است که خواهان باردار شدن هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه