تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 خرداد 1396
یکی از پروتئین های مورد نیاز برای سلول های بنیادی می تواند در کشتن سلول های سرطان سینه هدف قرار گیرد

  یکی از پروتئین های مورد نیاز برای سلول های بنیادی می تواند در کشتن سلول های سرطان سینه هدف قرار گیرد

سال هاست محققین و کارشناسان سرطان دریافته اند که سلول های سرطانی از چند جهت رفتاری شبیه سلول های بنیادی دارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، زمانی که سلول های بنیادی تمایز می یابند، وارد مسیری می شوند که منجر به تخصصی شدن آن و در نهایت مرگ سلولی می شود. برای مثال، یک سلول بنیادی در سینه می تواند به سلول های لومینال تبدیل شوند که یکی از سلول های سازنده شیر هستند و دارای زندگی محدودی هستند. سلول های سرطانی از برخی جهات شبیه سلول های بنیادی هستند که این تنها مربوط به توان تمایزی نیست. اما سلول های سرطانی نشانه هایی از نامیرا بودن را نیز نشان می دهند.

محققین در آزمایشگاه Cold Spring Harbor به مطالعه سلول های بنیادی در سینه پرداخته اند تا دریابند چه تغییراتی در سلول های طبیعی سینه اتفاق می افتد تا آن ها سرطانی شوند. اینن محققین پروتئینی را شناسایی کردند که در سلول های بنیادی پستانی وجود دارد و به انجام عملکردهای طبیعی آن ها کمک می کند. زمانی که محققین به طور ژنتیکی یا شیمیایی این پروتئین که BPTE نام دارد را مهار کردند، سلول های بنیادی نتوانستند خودنوزایی خود را حفظ کنند و شروع به تخصصی شدن و تبدیل شدن به سلول های سینه تخصص یافته ای می شوند که خیلی زود می میرند.

 این بسیار جالب است زیرا این دقیقا چیزی است که محققین دوست دارند که سلول های سرطان سینه نیز انجام دهند و به نظر می رسد که مهار BPTE می تواند اثر مشابهی نیز روی سلول های بنیادی سرطانی داشته باشد و موجب تمایز و در نهایت مرگ آن ها شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه