تاریخ انتشار: شنبه 26 اسفند 1391
شناسایی نوع جدید رتینوبلاستوما با منشا انکوژنی

  شناسایی نوع جدید رتینوبلاستوما با منشا انکوژنی

پژوهشگران نوع جدیدی از رتینوبلاستوما را کشف کرده اند که علی رغم تصورات قبلی مبنی بر این که این بیماری توسط یک ژن سرکوب گر سرطان است ایجاد می شود، منشا آن یک انکوژن است.این یافته می تواند تلاش های بالینی برای بهبود این کودکان را تغییر داده و بهبود بخشد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،نتایج  مطالعه ای که توسط دکتر Brenda Gallie و جمعی از محققان سرطان شناس از کشور های دیگر انجام شده به عنوان کشف مهمی در زمینه تشخیص سرطان محسوب می شود.
تا پیش از این تصور می شد رتینوبلاستوما که نوعی سرطان چشم در کودکان است به علت جهش درهر دو کپی ژن RB1 که جز ژن های سرکوب گر تومور یا tumor suppressor gene  است ایجاد می شود . این نوع بیماری ارثی است و احتمال  این که چشم سالم فرد و نیز افراد دیگر خانواده نیز دچار این سرطان شوند وجود دارد. در این مطالعه نوع جدید رتینوبلاستوما شناسایی شده است که از ژن هایی موسوم به oncogene یا انکوژن  منشا می گیرد .آن ها 1000 کودک را با این نوع رتینوبلاستوما مورد بررسی قرار داده اند. از آن جایی که نوع جدید این بیماری ارثی نیست تنها در یک چشم دیده شده و افراد دیگر خانواده را تهدید نمی کند و کمتر از 2 درصد ازرتینوبلاستوما ها را شامل می شود. این نوع تومور ها از قبل از تولد ایجاد شده و به سرعت پیشرفت می نمایند و میانگین سن تشخیص این نوع سرطان 4 ماهگی است و با تشخیص آن می توان به کمک جراحی کودکان مبتلا را درمان کرد.
این مطالعه نشان داده است به جای مشاهدات میکروسکوپی بافت  میتوان از روش های مولکولی برای شناسایی بیماری های بدخیم  استفاده نمود.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه