تاریخ انتشار: یکشنبه 27 اسفند 1391
ترکیب سلول درمانی و درمان های فیزیکی می تواند اثرات آسیب نخاعی را معکوس کند

  ترکیب سلول درمانی و درمان های فیزیکی می تواند اثرات آسیب نخاعی را معکوس کند

دانشمندان اعلام کردند که امید تازه برای معکوس کردن اثرات آسیب نخاعی به کمک یک درمان ترکیبی با استفاده ازسلول های بنیادی و درمان فیزیکی ممکن است فراهم شود.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از news-medical، توانایی راه رفتن هدف قطعی افرادی است که دارای ضایعه نخاعی مزمن هستند، اما این تنها خواسته آنها نیست. به دست آوردن حس و توانایی کنترل خویشتن نیز از اهداف مهمی است که می تواند اثر مثبت در کیفیت زندگی فرد داشته باشد. همانطور که در مجله Cell Transplantation  توسط دانشمندان دانشگاه پزشکی نیوجرسی گزارش شده است، امید تازه برای معکوس کردن اثرات آسیب نخاعی به کمک یک درمان ترکیبی با استفاده ازسلول های بنیادی و درمان فیزیکی ممکن است فراهم شود.
دکتر Hatem E. Sabaawy استادیار پزشکی دردانشکده پزشکی  Robert Wood Johnson گفت: "فاز یک / دو آزمایش بالینی ما یک هدف داشت: دادن امید به بیمارانی که هیچ گزینه درمانی دیگری نداشتند. "یافته های اولیه ما نشان داد که ما می توانیم با ارائه یک درمان بی خطر که برخی از عملکرد های عصبی را بهبود می بخشد، کیفیت زندگی را درافراد مبتلا به آسیبهای نخاعی افزایش دهیم.
دکتر Sabaawy یک کارآزمایی بالینی را رهبری می کرد که شامل 70 بیمار مبتلا به جراحات نخاعی درناحیه گردن یا قفسه سینه بودند و به مدت حداقل شش ماه تحت درمان قرار گرفته و هیچ بهبودی نیافتنه بودند. بیماران به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند، هر دو گروه تحت درمان  فیزیکی قرار گرفتند اما یکی از این گروهها تزریق سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان خود بیمار را نیزدر نزدیکی محل جراحت دریافت کرد. بیماران به صورت ماهیانه به مدت 18 ماه تحت ارزیابی عصبی و فیزیکی برای تعیین بهبود عملکرد حسی و حرکتی قرار گرفتند.
دکتر Sabaawy گفت:از اهمیت اولیه این آزمایش، فقدان عوارض جانبی قابل توجه در بیماران دریافت کننده سلول های بنیادی در طول دوره مطالعه ما بود.
هیچ یک از بیماران در گروه شاهدی که فقط درمان فیزیکی را دریافت کرده بودند، بهبودی را در عملکرد حسی یا حرکتی  نشان ندادند اما همه بیمارانی که با ترکیبی از سلول های بنیادی مشتق شده از مغز استخوان و درمان های فیزیکی تحت درمان قرار گرفته بودند، به محرک های حسی و لمسی در4 هفته اول مطالعه پاسخ دادند. پس از 12 هفته، آنها بهبودی را در حس و قدرت عضلانی تجربه کردند که با افزایش قدرت و بهبود کنترل مثانه و روده همراه بوده و برای بیماران شرایط زندگی بدون استفاده از سوند را فراهم می کرد. بیماران همچنین قادر به نشستن و چرخیدن در تخت خود بودند.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 24 فروردین,1392

لیلا عرب

با سلام
فعلا در مرحله جدا سازی و کشت سلول های عصبی مغز و پیوند در میمون ها هستیم و در صورت نتیجه بخش بودن این روش روی انسان کار خواهد شد که زمان آن مشخص نیست.

شنبه, 24 فروردین,1392

abbas

ممنون از پاسخگویی شما
امکان داره بگید در حال حاضر در چه مرجله ای هستید/؟ حدودا کی میتونید رو انسان شروع کنید؟
تنها امید ما اول خدا بعد شماها هستید ...
با تشکر.

چهارشنبه, 14 فروردین,1392

لیلا عرب

با سلام
یکی ار اهداف ما سلول درمانی در ضایعات نخاعی است.از آنجا که موانع زیادی از لحاظ پزشکی در ترمیم نخاع وجود دارد، لذا تحقیقات برای غلبه به این مشکلات و پیدا کردن بهترین سلول و بهترین روش پیوند زمان می برد.امیدوتریم هر چه زودتر بتوان ابن کار را انجام داد.

چهارشنبه, 30 اسفند,1391

abbas

سلام
موسسه رویان کی شروع میکنه درمان با سلولهای بنیادی رو برای اسیبهای نخاعی در انسان؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه