تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 مرداد 1396
سلول های بنیادی را می توان مدتی بعد از مرگ نیز جداسازی کرد

  سلول های بنیادی را می توان مدتی بعد از مرگ نیز جداسازی کرد

برخی از سلول های بنیادی می توانند تا بیش از دو هفته در افراد مرده به صورت خفته باقی بمانند و سپس مجددا به حالت فعال در آمده، شروع به تقسیم کنند و سلول های جدید و دارای عملکردی را ایجاد کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه جدید محققین فرانسوی اطلاعات جدیدی را در مورد چندتوانی و پلاستیسیتی این سلول ها ارائه کرده اند. در این مطالعه آن ها نشان داده اند که سلول های بنیادی(بویژه سلول های بنیادی عضلانی) می توانند برای بیش از 17 روز در انسان و 16 روز در موش های مرده بعد از مرگشان زنده بمانند. این در حالی است که پیش از این تصور می شد، این مدت زمان چیزی حدود 1 تا دو روز است. این مطالعه نشان داده است که بعد از این مدت زمان نیز سلول ها توانایی شان برای تمایز به سلول های عضلانی دارای عملکرد را شروع می کنند. این کشف می تواند پایه ای را برای استفاده از منبع جدید سلولی فراهم آورد و منجر به روش های جدید حفظ سلول های بنیادی برای درمان بیماری های مختلف شود.

در این مطالعه که در انستیتو پاستور فرانسه صورت گرفته است، محققین دریافته اند که سلول های بنیادی عضلانی در شرایط نامساعدی(مانند زمان مرگ) برای مدتی زنده می مانند و برای این امر تا حدی متابولیسم شان را به حداقل می رسانند تا انرژی کمتری از دست بدهند.

مطالعه سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان نیز نشان داد که این سلول های بنیادی نیز بعد از مرگ تا چهار روز زنده می مانند و در نتیجه می توان با حفظ شرایط اخلاقی و قانونی از این منبع سلولی برای رفع کمبودها در زمینه اهدای سلول های بنیادی استفاده کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه