تاریخ انتشار: پنجشنبه 12 مرداد 1396

  اخلاقی بودن تولید تخمک های هیبرید انسان-جانور

طبق گزارشی که اخیرا بوسیله دکتر سزار گونزالس در دانشکده حقوق دیکسون ارائه شده است، از این به بعد محققین برای تولید کایمراهای انسان- جانوری و تولید تخمک های انسانی در معرض اتهامات اخلاقی و قانونی نخواهند بود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این گزارش چهار بحث اخلاقی که در ایجاد کایمراها برای تولید تخمک های انسانی مورد نیاز برای تحقیقات وجود دارد، مورد بحث قرار گرفته است و استدلال هایی در این زمینه صورت گرفته است که نشان می دهد هیچ کدام از این بحث ها به اندازه کافی قوی نیستند که موجب جلوگیری از انجام این فعالیت زیستی شوند. این چهار بحث اخلاقی شامل موارد ذیل است: نقض کرامت انسانی، ارزش گامت های انسانی زیر سوال برده می شود و این گامت ها بیشتر ارزش دارویی خواهند داشت، احتمال بارداری های انسان بوسیله گامت های مشتق از کایمراها وجود دارد و رفاه موجودات کایمریک دستخوش آسیب قرار می گیرد.

اما یکی از مشکلات بزرگ در زمینه تحقیقات کمبود تخمک های انسانی برای تحقیقات است و استفاده از کایمراها می تواند این مشکل را حل کند. تخمک های انسانی برای باروری و مطالعات سلول های بنیادی، منبع کوتاه مدتی از سلول های بنیادی را ارائه می کند که در بسیاری از مطالعات نمی توان از آن ها استفاده کرد و از مزیت های آن بهره مند شد. ایده تولید گامت های انسانی در جانوران هرچند غیر اخلاقی به نظر می رسد اما می تواند راه حلی برای این کمبود باشد و با قانونی شدن این امر، بسیاری از مشکلات و موانع موجود حل خواهد شد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه