تاریخ انتشار: پنجشنبه 12 مرداد 1396
نتایجی غیر منتظره از مطالعات قلبی

  نتایجی غیر منتظره از مطالعات قلبی

ضربان های نامنظم قلبی یا آریتمی ها عواقب ناگهانی و اغلب کشنده ای دارند. تیمی از مهندسین زیستی دانشگاه واشنگتن در ارزیابی رفتار مولکولی بافت قلبی کشف جالبی داشته اند که می تواند روزی به درمان این مشکل تهدید کننده حیات کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه دکتر سیلوا و همکارانش به مطالعه کانال های یونی سدیم پرداخته اند که در عضلات قلبی وجود دارند و به کنترل الکتریکی ضربان قلبی کمک می کنند. این مطالعه نشان داده است که کانال های سدیمی تنها از یک بخش ساخته نشده اند و بخش اصلی آن ها شامل پروتئین بزرگی است که از بیش از 2000 اسید آمینه تشکیل شده است و بخش کوچک آن نیز شامل پروتئینی به نام زیر واحد بتا است که بخش اصلی متصل می شود. آن ها به بررسی تفاوت های زیر واحدهای بتا و تاثیری که می تواند روی کنترل کانال بگذارد، پرداختند.

با استفاده از یک تکنیک تصویربرداری موسوم فلورومتری ولتاژ-کلامپ، سیلوا و همکارانش دو زیر واحد بتا را شناسایی کردند که به طرق بسیار متفاوتی روی کانال اثر می گذارند. اغلب محققین براین باورند که این زیر واحدها به جایگاه یکسانی از پروتئین اصلی می چسبند، این در حالی است که این مطالعه نشان داده است این زیر واحدها جایگاه های مختلفی را اشغال می کنند و در نتیجه اثر مختلفی را اعمال می کنند. به نظر می رشد این اثرات مختلف موجب می شود که بیماران پاسخ دهی متفاوتی به درمان های دارویی و کنترل کانال سدیمی دخیل در ضربان قلبی متفاوت باشد.

در مجموع به نظر می رسد که این مطالعه اطلاعات بیشتری را در مورد نحوه عملکرد کانال های سدیمی در ایجاد ضربان های قلبی قوی و مداوم ارائه می دهد و می تواند به ایجاد درمان های موثرتر کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه