تاریخ انتشار: یکشنبه 15 مرداد 1396
مبارزه با سرطان با هدف قرار دادن سفتی خاص بافت با استفاده از سلول های بنیادی

  مبارزه با سرطان با هدف قرار دادن سفتی خاص بافت با استفاده از سلول های بنیادی

یک روش مبتنی بر سلول های بنیادی که بوسیله محققین دانشگاه کالیفرنیا طراحی شده است، می تواند به طور گزینشی بافت های سرطانی را هدف قرار داد و بکشد. این در حالی است که مانع از برخی سمیت های سلولی ناشی از شیمی درمانی برای بیمار می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، وین ژائو و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا، سلول های بنیادی مغز استخوان انسانی را برای شناسایی ویژگی های فیزیکی منحصربفرد بافت سرطانی برنامه ریزی کرده اند. آن ها قطعه ای را به عنوان یک کد به سلول های مهندسی شده شان اضافه کردند که به موجب آن، این سلول ها می توانند به طور گزینشی بافت سرطانی سفت را شناسایی کرده، به آن جذب شوند و روند درمانی شان را فعال کنند.

این سیستم هدفمند سلول های بنیادی به طور موثر و ایمنی برای موش های مدل شده برای سرطان سینه متاستازیک که به ریه متاستاز داده بود، مورد استفاده قرار گرفت. آن ها این سلول های بنیادی مهندسی شده را پیوند کردند و اجازه دادند که جایگاه تومور را شناسایی کرده و در آن ساکن شوند. این سلول ها در آن جا آنزیمی به نام سیتوزین دآمیناز ترشح می کنند. سپس این موش ها تحت تیمار با یک شیمی درمانی غیر فعال به نام پیش داروی 5-فلوروسیتوزین قرار گرفتن که در جایگاه تومور، تحت تاثیر این تومورها فعال شده و شروع به عملکرد می کند.

دکتر ژائو این رویکرد سلول درمانی را جایگزینی مناسب برای اشکال مختلف شیمی درمانی می داند که عوارض جانبی ناخواسته زیادی دارند. در واقع این روش به اندازه کافی برای کشتن سلول های سرطانی سریع الرشد قوی است اما به سلول های سالم آسیب نمی رساند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه