تاریخ انتشار: یکشنبه 15 مرداد 1396
پتانسیل گلوله های نقره ای برای مهار و تیمار سرطان کولون

  پتانسیل گلوله های نقره ای برای مهار و تیمار سرطان کولون

در مطالعات پیش درمانگاهی، محققین در مرکز سرطان VCU Massay راه جدیدی که به موجب آن سرطان کولون تکوین می یابد را کشف کرده اند و هم چنین پتانسیل گلوله های نقره ای برای مهار و هدف قرار دادن آن را مورد بررسی قرار داده اند. این یافته ها می تواند برای سرطان های دیگری مانند تخمدان، سینه، ریه و پروستات نیز کاربرد داشته باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه محققین به سرپرستی استیون گراسمن ژنی به نام CtBP را با دارویی به نام HIPP هدف قرار دادند و توانستند تکوین پولیپ های پیش سرطانی را تا نیمی کاهش دهند و زندگی طبیعی را به موش هایی که مستعد پولیپ های روده ای بودند بازگردانند. در انسان ها، این وضعیت را اصطلاحا پولیپوز آدنوماتوز خانوادگی می نامند که یک بیماری وراثتی مخرب است که منجر به تشکیل پولیپ های پیش سرطانی در سنین جوانی در روده می شود و اغلب باید بخشی از کولون را برای جلوگیری از سرطان برداشت.

این مطالعه راه جدیدی را برای ایجاد درمان های ضد سرطانی باز کرده است و نشان داده است که CtBP منجر به فعالیت سلول های بنیادی سرطانی می شوند که دلیل اصلی متاستاز سرطان و مقاومت آن به شیمی درمانی هستند.

برخلاف ژن های پیشبرنده سرطانی، CtBP در سرطان کولون موتاسیون نیافته است؛ در عوض در جاهایی که سرطان رشد می کند، افزایش بیان پیدا می کند. این ژن موجب سرکوب بیان ژن هایی می شود که سرطان را با القای آپوپتوز مهار می کنند. این محققین نشان داده اند که CtBP می تواند موجب سرطانی شدن سلول های انسانی طبیعی شود.در مدل های موشی آدنوماتوز خانوادگی، تیمار با HIPP به طور قابل توجهی پولیپ های روده ای را کاهش داد و این در حالی بود که بقای این موش ها افزایش یافت. در این آزمایش ها، HIPP به عنوان یک "گلوله نقره ای" شیمیایی برای مهار تشکیل پولیپ عمل می کند و در نتیجه خطر سرطان کولون را کاهش می دهد. در ادامه محققین قصد دارند مشتقات HIPP را روی درمان سرطان کولون تست کنند و در صورت موفقیت آمیز آن را در مورد سرطان های دیگر مانند تخمدان، سینه، ریه و پروستات نیز به کار ببرند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه