تاریخ انتشار: شنبه 21 مرداد 1396
تولید کیت تمایز عضلات اسکلتی بوسیله شرکت فرانسوی

  تولید کیت تمایز عضلات اسکلتی بوسیله شرکت فرانسوی

محققین فرانسوی در کمپانی I-Stem در حال ارزیابی یک کیت تمایز عضلات اسکلتی هستند که یک محیط کشت سلولی برای تمایز سلول های بنیادی انسانی به میوتیوب های دارای عملکردی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، کمپانی I-Stem، کمپانی است که حاصل همکاری بین Inserm( انستیتو ملی سلامی و تحقیقات پزشکی فرانسه) و SFM-Telethon(انجمن مقابله با میوپاتی فرانسه) و بزرگترین آزمایشگاه فرانسوی در تولید و تحقیق روی سلول های بنیادی پرتوان انسانی هستند. هدف این کمپانی استفاده از پتانسیل سلول های بنیادی و اخلاف تمایز یافته آن ها برای طراحی استراتژی های درمانی برای بیماری های عضلانی هستند.

پتانسیل تمایز سلول های بنیادی به انواع سلول های خاص، انقلابی را در زمینه پزشکی و طب بازساختی به پا کرده است و محققین همواره به دنبال شناسایی و طراحی روش های جدید برای تمایز این سلول ها به سلول های مورد نظر و استفاده از آن ها در مطالعات تکوینی، تولید مدل های بیماری و تست های دارویی و سمیت شناسی است.

تاکنون، روش های مطالعه بیماری های عضلانی و اختلالات متابولیک وابسته به بیوپسی های عضلانی تهاجمی و تولید مقادیر محدود از سلول های اولیه بوده است. سال ها، محققین به دنبال یافتن پروتکلی ساده برای بدست آوردن سلول های عضلات اسکلتی از سلول های بنیادی پرتوان بوده اند. در این راه، محققین فرانسوی در I-Stem، کیت تمایز عضلات اسکلتی را تولید کرده اند که می تواند به صورتی کاملا موثر سلول های بنیادی انسانی را بع سلول های عضلات اسکلتی تبدیل کند و فنوتیپ خاص بیماری را نیز نشان دهد.

با استفاده از این کیت می توان با استفاده از پروتکلی سه مرحله ای و با تغییر محیط کشت و پاساژ دادن سلول ها، جمعیتی همگون از پیش سازهای عضلات اسکلتی را ظرف مدت 17 الی 21 روز از سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی تولید کرد. با استفاده از این پیش سازها می توان با یک تغییر محیط ساده، میوتیوب ها را ظرف مدت 8 روز تولید کرد. این پروتکل جدید موجب افزایش سرعت تولید میوبلاست ها برای مدل سازی سلولی و غربالگری های پیشرفته می شود و فرصت مطالعه بیماری هایی مانند دیستروفی عضلانی را در شرایط آزمایشگاهی فراهم می آورد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه