تاریخ انتشار: یکشنبه 22 مرداد 1396
یک روش جدید مبتنی بر سلول های بنیادی برای درمان متاستاز سرطانی

  یک روش جدید مبتنی بر سلول های بنیادی برای درمان متاستاز سرطانی

محققین روشی را طراحی کرده اند که سلول های بنیادی را هدف قرار می دهد و در نتیجه به صورت موثری بافت سرطانی را مورد حمله قرار می دهد. استفاده از این روش مانع از این خواهد شد که بیماران برخی از عوارض ناخواسته مربوط به شیمی درمانی را تجربه کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از specialtypharmacytimes، در مطالعه ای جدید محققین سلول های بنیادی مغز استخوان را برای شناسایی ویژگی های منحصربفرد بافت سرطانی برنامه ریزی کرده اند. مهم تر این که آن ها سلول های از پیش مهندسی شده را برای تشخیص بافت های سرطانی مجزا از نظر سفتی دستکاری کرده اند.

تومورهای متاستازیک مسئول 90 درصد مرگ های سرطانی هستند. هر چند بسیاری از مطالعات روی این فرایند فوکوس کرده اند اما پیشرفت های اندکی در شناسایی درمانی برای این فرایند صورت گرفته است. در این مطالعه جدید محققین به بررسی نقش محیط مکانیکی بافت سرطانی روی متاستاز سرطان فوکوس کردند. آن ها یک سیستم سلولی پاسخ دهنده به نیروهای مکانیکی(MRCS) را ایجاد کردند که برای شناسایی و درمان گزینشی متاستاز سرطانی به کار می رود و سیگنال های بیوفیزیکی را در نیچ تومور در in vivo هدف قرار می دهد.

سلول های بنیادی مهندسی شده به مدل موشی سرطان سینه متاستازیک که ریه ها متاستاز داده بود، پیوند شدند. زمانی که سلول های بنیادی به جایگاه تومور رسیدند، آنزیم سیتوزین دآمیناز را ترشح کردند. در گام بعد این موش ها تحت شیمی درمانی غیر فعال با 5-فلورسیتوزین قرار گرفتند که با آنزیم سیتوزین دآمیناز فعال می شود. فعال شدن این آنزیم موجب می شود که این داروی شیمی درمانی در جایگاه تومور فعال شود و در نتیجه همان ناحیه را مورد هدف قرار دهد. محققین امیدوارند که با تایید بی خطر بودن و کارایی این روش در مطالعات جانوری و پیش درمانگاهی، از این روش در مطالعات بالینی انسانی استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه