تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 مرداد 1396
ایجاد سلول درمانی برای مشکلات مربوط به فیبروز ریوی

  ایجاد سلول درمانی برای مشکلات مربوط به فیبروز ریوی

تیمی از محققین دانشکده پزشکی UNC و دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی مطالعه ای امیدوار کننده در جهت استفاده از سلول های بنیادی برای مبارزه با مشکلات ریوی مانند فیبروز ریوی ایدیوپاتیک(IPF)، بیماری ریوی انسدادی مزمن(COPD) و فیبروز کیستیک داشته اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، بیماری های فیبروزی شامل ایجاد فیبروز یا بافت های شبه اسکار می باشد که ناشی از التهاب های ریوی مزمن هستند و با جایگزین شدن بافت ریوی با بافت اسکار، میزان تبادلات اکسیژن در آن به حداقل می رسد.

 در این مطالعه جدید، محققین نشان داده اند که می توانند سلول های بنیادی ریوی خود بیماران را با روشی کمتر تهاجمی از آن ها جداسازی کرده و در شرایط آزمایشگاهی تکثیر کنند و در نهایت آن ها مقدار کافی این سلول های بنیادی را برای درمان انسانی استفاده کنند. در مطالعه ای که آن ها روی مدل موشی فیبروز ریوی ایدیوپاتیک انجام داده اند نشان داده اند که استفاده از این سلول های بنیادی می تواند موجب کاهش فیبروز ریوی و افزایش عملکرد ریوی شود.

این اولین مطالعه ای است که محققین توانسته اند با استفاده از یک روش نمونه برداری کمتر تهاجمی، سلول های بنیادی ریوی درمانی را تولید کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه