تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 مرداد 1396
عامل سرطان سینه HER2، در سه درصد سرطان های ریوی نیز وجود دارد

  عامل سرطان سینه HER2، در سه درصد سرطان های ریوی نیز وجود دارد

محققین مرکز سرطان دانشگاه کلرادو در هفته ای که گذشت مشاهده کردند که 24 نفر از 920 بیماری که مبتلا به شکل پیشرفته سرطان ریه بودند دارای موتاسیون در ژن HER2 نیز هستند. ژن HER2 را یکی از عاملین اصلی سرطان سینه می دانند که درمان هایی نیز برای هدف قرار دادن آن طراحی شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه بالینی که اخیرا در مرکز سرطان دانشگاه کلرادو صورت گرفت آن ها به ارزیابی درمان های هدف قرار دهنده HER2 علیه سرطان ریه ای پرداخته اند که در آن ها موتاسیون HER2 وجود داشت. در این مطالعه 24 بیمار از 920 بیمار مبتلا به شکل پیشرفته سرطان دارای موتاسیون در ژن HER2 بودند که 12 نفر از آن ها مورد درمان های هدف قرار دهنده HER2 قرار گرفتند و 12 نفر از آن ها نیز مورد درمان های معمولی(شیمی درمانی) قرار گرفتند. میانگین بقا برای بیمارانی که درمان HER2‌را دریافت کردند 2.1 سال بود و این در حالی بود که برای افرادی که این درمان را دریافت نکردند این میزان 1.4 سال بود.

ژن HER2 ارتباط نزدیکی با یکی از عاملین سرطان سینه موسوم بهEGFR داشت. هر دو ژن به صورت یک گیرنده فاکتور رشد عمل می کنند و محققین براین باورند که استفاده از مهار کننده های این دو گیرنده می تواند نتایج بالینی مطلوبی را برای مبتلایان به سرطان ریه ایجاد کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه