تاریخ انتشار: پنجشنبه 26 مرداد 1396
مهار خودنوزایی سلول های بنیادی سرطانی و تغییر بیان ژنی آن ها با استفاده از ONC201

  مهار خودنوزایی سلول های بنیادی سرطانی و تغییر بیان ژنی آن ها با استفاده از ONC201

مطالعه ای بوسیله دکتر Prabhu و همکارانش نشان داده است که ONC201 ممکن است خودنوزایی سلول های بنیادی سرطانی را با تغییر بیان ژن آن ها مهار کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، سلول های بنیادی سرطانی بعد از شیمی درمانی و پرتودرمانی زنده می مانند و دلیل اصلی عود مجدد سرطان، متاستاز و بقای ضعیف بیماران در مطالعات بالینی هستند. مطالعات گذشته نشان داده است که ریزمولکولی به نام ONC201 که در مطالعات بالینی سرطان پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته است، خودنوزایی سلول های بنیادی سرطان کلورکتال را هدف قرار می دهد. با این حال، اطلاعات اندکی در مورد نحوه اثر گذاری ONC201 روی سلول های بنیادی سرطانی وجود دارد.

دکتر Prabhu و همکارانش به آنالیز بیان ژن مربوط به رده های سلولی مشتق از سرطان های کلورکتال، پروستات و گلیوبلاستوما و هم چنین بافت های مشتق از بیمارانی پرداختند که با ONC201 تیمار شده بودند. آن ها دریافتند که ONC201، بیان مارکرهای سلول های بنیادی سرطانی و مسیرهای پیام رسانی را تغییر می دهد و بیومارکر فارماکودینامیکی را به عنوان پاسخ دهی ارائه می دهد. این تغییرات در سلول های مقاوم به ONC201 مشاهده نشد. در نهایت نویسندگان نشان دادند که پیش تیمار مشخصه های بیان ژنی سلول های بنیادی سرطانی ممکن است به پبش بینی پاسخ به ONC201 کمک کند.

این یافته ها شواهد بیشتری از ONC201 به عنوان مهارکننده سلول های بنیادی سرطانی نشان می دهد و از مطالعات بالینی در حال انجام روی سرطان پروستات و گلیوبلاستوما حمایت می کند. مطالعات بیشتر می تواند بیان ژنی این سلول های بنیادی را در سطح RNA و پروتئین مورد ارزیابی قرار دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه