تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 31 مرداد 1396
شناسایی سلول های بنیادی دارای گیرنده استروژن در غدد پستانی

  شناسایی سلول های بنیادی دارای گیرنده استروژن در غدد پستانی

یکی از سوالات کلیدی در زمینه زیست شناسی سلول های بنیادی و سرطان در زمینه درک سلسله مراتب سلولی کنترل کننده تکوین و حفظ بافت و منشا سلول های سرطانی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از  medicalnewstoday، در مطالعه ای که بوسیله محققین دانشگاه بروکسل صورت گرفته است آن ها سلول های بنیادی محدود شده رده ای جدیدی را در غدد پستانی شناسایی کرده اند.

غدد پستانی از دو نوع سلول اصلی تشکیل شده است: سلول های قاعده ای و سلول های لومینال. در حالی که سلول های لومینال در ترشح آب و مواد غذایی برای تولید شیر در زمان شیردهی دخالت دارند، سلول های قاعده ای با انقباضی که دارند، به گردش شیر در سرتاسر مجاری شیری در پستان نقش دارند. سلول های لومینال می توانند به دو دسته سلول مثبت و منفی استروژن(ER)/پروژسترون(PR) تقسیم شوند.

در این مطالعه جدید دکتر الکساندرا ون کیمولن و همکارانش در دانشگاه بروکسل،  لاین تراریخته جدیدی را تولید کرده اند که اجازه ردیابی سلول های لومینال ER+ برای بررسی هتروژنی سلول های لومینال و شناسایی منشا سلول های لومینال ER+ و مکانیسم های تنظیم کننده تکثیر بلوغ و حفظ بالغی را می دهد. ون کیمولن مشاهده کرد که رده ER+ بوسیله سلول های بنیادی لومینال  بوسیله سلول های بنیادی لومینال ER+ محدود شده رده ای حفظ می شود که قادر به تضمین تکثیر رده ER+ طی چرخه بارداری هستند.

این داده های جدید، مدل ها موجود در مورد سلسله مراتب سلولی و محدودیت رده ای که تکثیر و حفظ غدد پستانی را کنترل می کنند را به چالش می کشد و شواهد واضحی از این که سلول های ER+ و  ER- بوسیله منبع مجزایی از سلول های بنیادی محدود شده رده ای حفظ می شوند، ارائه می دهد. این یافته ها برای محققینی که در زمینه سلول های بنیادی، غدد پستانی و سرطان سینه کار می کنند مهم است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه