تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 31 مرداد 1396
سلول های بنیادی و درمان مفاصل نابجا

  سلول های بنیادی و درمان مفاصل نابجا

محققین روسی مشغول مطالعات بالینی هستند که در آن سعی در درمان عارضه مفاصل نابجا با ماتریکس غیر معدنی استخوان و سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از بیماران دارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، مفصل اشتباه یا نابجا، اغلب یکی از مشکلاتی است که طی شکستگی استخوان های بلند اتفاق می افتد و طی آن splinterها یا تراشه های استخوانی نمی چسبند و لایه های غضروفی بین آن ها شکل می گیرد. این لایه که مفصل نابجا(false joint) نام دارد فرد را نیازمند جراحی هایی می کند که بتواند با برداشتن آن ها به بهبود استخوان کمک کند.

جراحان مدرن با استفاده از پیوند استخوان سعی در مبارزه با این عارضه دارند و معمولا ریکاوری استخوان حدود یک سال طول می کشد. راه حل احتمالی استفاده از پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان است که می توانند به انواع مختلف سلول ها از جمله استئوسیت ها تبدیل شوند. با این حال، قبل از تمایز، سلول ها نیازمند بستر مناسبی برای چسبیدن هستند و این مفاصل نابجا نه سطح مناسبی را ایجاد می کنند و نه موجب رسیدن مواد غذایی به سلول های بنیادی می شوند، در نتیجه اغلب سلول های بنیادی می میرند یا از مکان دلخواه مهاجرت می کنند. محققین روسی براین باورند که قرار دادن سلول های بنیادی روی پیوندهای استخوانی غیر معدنی شده مشتق از استخوان های دراز انسان می تواند راه حل این مشکل باشد. سلول ها از مغز استخوان بیماران استخراج شده و در ماتریکس غیر معدنی تحت یک محیط مغذی کشت داده می شوند و سپس به مکان آسیب پیوند می شوند. این ماتریکس به عنوان داربستی برای سلول های موجود و سلول های بنیادی فراخوانده شده به جایگاه عمل می کنند و شرایط را برای بهبود استخوان فراهم می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه