تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 شهریور 1396
کشف بیومارکرهای سرطان پروستات می تواند درمان دقیق تر این سرطان را بهبود ببخشد

  کشف بیومارکرهای سرطان پروستات می تواند درمان دقیق تر این سرطان را بهبود ببخشد

محققین کلینیک مایو دلیل جدیدی را برای مقاومت درمانی سرطان پروستات شناسایی کرده اند که می تواند منجر به بهبود راهکارهای درمانی برای درمان این سرطان شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در این مطالعه جدید محققین به نقش موتاسیون های ژن SPOP در ایجاد مقاومت این سرطان به یک کلاس دارویی اشاره داشته اند. موتاسیون های SPOP فراوان ترین تغییرات ژنتیکی هستند که در سرطان پروستات اولیه مشاهده شده اند. این موتاسیون ها نقش مهمی را در ایجاد مقاومت دارویی به داروهای مهار کننده BET بازی می کنند. مهار کننده های BET( برومودومین و دومین انتهایی اضافی)، داروهایی هستند که مانع از عملکرد پروتئین های BET می شوند که در رشد غیر طبیعی سلول های سرطانی دخیل هستند. این داروها به عنوان یک درمان بسیار امیدوار کننده هستند اما اغلب مقاومت درمانی نسبت به آن ها مشاهده می شود.

سرطان پروستات را یکی از بدخیم ترین سرطان ها می شناسند که سومین دلیل مرگ های سرطانی در مردان آمریکایی است. به همین دلیل رسیدن به یک درمان مناسب برای آن بسیار مهم است. در این مطالعه جدید محققین کلینیک مایو گزارش کرده اند که موتاسیون های SPOP منجر به تثبیت پروتئین های BET در برابر عملکرد مهارکننده های BET می شوند. با این عمل، موتاسیون موجب تکثیر سلول های بنیادی سرطانی، تهاجم و بقای آن ها می شود. این یافته ها می تواند کاربرد مهمی برای درمان سرطان پروستات داشته باشد، زیرا موتاسیون SPOP یا سطح بیان پروتئین بالا رفته BET می تواند بیومارکری برای بهبود نتایج درمانی سرطان پروستات باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه