تاریخ انتشار: شنبه 25 شهریور 1396
دیدگاه های جدید در  مورد مسیرهای پیام رسانی سلولی مرتبط با سرطان و سایر بیماری ها

  دیدگاه های جدید در مورد مسیرهای پیام رسانی سلولی مرتبط با سرطان و سایر بیماری ها

محققین دانشگاه مک مستر اطلاعاتی را در مورد تنظیم مسیرهای پیام رسانی سلولی دخیل در تکوین انواع سرطان ها از جمله سرطان کولون بدست آورده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، این مطالعه دیدگاه هایی را در مورد این که چگونه مسیر پیام رسانیWnt در سلول های بنیادی طبیعی کار می کند و چگونه اختلال در این مسیر موجب می شود که فرد دچار برخی بیماری ها شود ارائه کرده است.

مسیر پیام رسانی Wnt برای تکوین جنینی مناسب و عملکرد سلول های بنیادی ضروری است. به گفته دکتر بردلی دوبل در مرکز تحقیقات سلول های بنیادی و سرطان مک مستر، مسیر پیام رسانی Wnt به وفور در طیف وسیعی از بیماری های انسانی از جمله انواع مختلف سرطان بویژه سرطان کولون، دیابت نوع دو و استئوپورز مختل می شود. تحقیقات پایه ای موجب می شود که دیدگاه های جدیدی برای تکوین استراتژی های درمانی آینده بدست آید. دوبل و همکارانش از تکنولوژی ناک اوت کردن ژن با استفاده از CRISPR استفاده کردند و هر چهار واسطه پایین دست پیام رسانی Wnt را بوسیله این تکنولوژی ناک اوت کردند. اطلاعات بدست آمده از این مطالعه نشان داد اختلال در این مسیر، در هر بخش از مسیر منجر به بروز بیماری یا سرطان خاصی می شود و بدست آوردن اطلاعات در مورد آن می تواند راهگشای درمان بیماری مورد نظر باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه