تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 شهریور 1396
ترن آور سلول القایی: یک روش پیشنهادی برای ترمیم و بازسازی بافتی در محل

  ترن آور سلول القایی: یک روش پیشنهادی برای ترمیم و بازسازی بافتی در محل

محققین دانشگاه های آمستردام و Northwestern روشی را برای برای بازسازی بافتی در محل(in situ) ارائه کرده اند که ترن آور سلولی القایی(ICT) نام دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این روش درمانی پیشنهادی در صدد حذف هدفمند سلول های اندوژن با استفاده از سلول های مشتق از سلول های بنیادی پرتوان انسانی در روشی تدریجی و چند مرحله ای است که به موجب آن ترن آور و جایگزینی تمام بافت یا اندام با سلول های مشتق از سلول های بنیادی میسر می سازد.

یکی از بزرگ ترین مشکلات در روش های متداول بازسازی بافتی، engraftment و احتباس ضعیف سلول های پیوندی است. بدین معنی که تعداد بسیار اندکی از سلول های پیوند شده قادر هستند بعد از تزریق یا پیوند در محل آسیب باقی بمانند و با بافت موجود یکپارچه شوند. این در حالی است که در بازه زمانی که سلول ها سعی در پیوند شدن و ترمیم ناحیه آسیب دارند ممکن است این ناحیه با ماتریکس خارج سلولی و فیبروبلاست اشغال شود و ایجاد بافت اسکار کند.

اما روش ICT مذکور، سلول های اندوژن موجود که به نوعی دچار مرگ یا آپوپتوز شده اند را بر می دارد و همزمان آن را با سلول های بنیادی جدید جایگزین می کند. هماهنگی و همسان سازی زمانی این دو فرایند می تواند ایجاد بافت های فیبروزه و اسکار را به حداقل برساند. نوع سلول و نرخ ترن آور بافتی باید با استفاده از کوکتیلی از ریز مولکول های پیش آپوپتوزی و/یا ژن های القا کننده خودکشی که بوسیله AAV منتقل می شوند، تعیین شود. روش ICT با بهینه سازی شرایط engraftment سلولی، نرخ بازسازی و ترمیم بافتی را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه