تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 مهر 1396
یک جایگزین سریع برای تست های ایمنی استاندارد برای وکتورهای لنتی ویروسی

  یک جایگزین سریع برای تست های ایمنی استاندارد برای وکتورهای لنتی ویروسی

یک تست جدید و در دسترس برای ارزیابی ایمنی محصولات سلول درمانی می تواند نتایج مربوط به استفاده از لنتی ویروس ها را به صورت سریع تری نشان دهد و در نتیجه به استفاده از ایمنی درمانی ها در مطالعات بالینی سرعت ببخشد. در حال حاضر تست هایی که بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفته است برای کامل شدن حدود 6 ماه زمان نیاز دارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از این تست سریع استفاده نکنند زیرا براین باورند که سریع بودن منجر به ارائه نتایج اشتباه می شود اما محققین دانشگاه استنفورد نشان داده اند که سریع بودن به معنای پر اشتباه بودن نیست و این تست جدید حساسیت و دقت بسیار بالایی دارد. به گفته آن ها این تست جدید بسیار ساده است و می تواند برای هر آزمایشگاهی که از لنتی ویروس ها برای ترانسداکت محصولات سلولی استفاده می کند، مورد استفاده قرار گیرد.

لنتی ویروس ها نوعی از رتروویروس ها هستند که معمولا بوسیله کمپانی ها برای وارد کردن ژن های جدید به سلول های CAR-T مورد استفاده قرار می گیرند. این ویروس ها معمولا به نحوی مهندسی شده اند که بی خطر باشند اما هنوز هم در فرد بیمار قادر به همانندسازی هستند و این پتانسیل را دارند که موجب سرطان شوند. به همین دلیل همواره تست هایی مورد نیاز است که بی خطر بودن این وکتورهای لنتی ویروسی را بررسی می کنند.

تست جدیدی که بوسیله دی جیوستو و همکارانش در استنفورد طراحی شده است بدنبال مارکرهای پوششی ویروسی در نمونه سلول های مهندسی می گردند که در حالت عادی اگر همانند سازی غیر ویروسی وجود داشته باشد مشاهده نمی شوند. یکی از مزیت های این روش این است که می توانند در آزمایشگاه و در کشت های تازه آماده سازی شده با عوامل مولکولی ظرف یکی دو ساعت انجام گیرد. رویکردهای استانداردی که بوسیله FDA مورد تایید قرار گرفته اند سه الی چهار هفته طول می کشند تا نشان دهند که آیا کشت های ویروسی رشد می کنند یا خیر، هم چنین در این روش ها نمونه ها باید به صورت فریز شده به خارج از مکان نمونه گیری منتقل شوند. همان طور که گفته شد این تست هم از سرعت بالا و هم از دقت و حساسیت بالایی برخوردار است و در مورد صحت نتایج بدست آمده از آن ها نگرانی وجود ندارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه