تاریخ انتشار: یکشنبه 16 مهر 1396
سلول های بنیادی بند ناف امیدوار کننده در درمان نارسایی قلبی

  سلول های بنیادی بند ناف امیدوار کننده در درمان نارسایی قلبی

درمان نارسایی قلبی با استفاده از سلول های بنیادی مشتق از بند ناف ممکن است منجر به بهبود قابل توجه عملکرد عضلات قلبی و کیفیت زندگی شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، محققین دانشگاه de los Andes شیلی، در یک کارآزمایی بالینی 30 بیمار 18 تا 75 ساله که دچار نارسایی قلبی شده بودند و تحت تیمار با دارو بودند را تحت تزریق درون سیاهرگی سلول های بنیادی مشتق از بند ناف یا Placebo(کنترل) قرار دادند. بند ناف متعلق به نوزادانی بود که دوره بارداری را به طور کامل پشت سر گذاشته بودند و طی سزارین بدنیا آمده بودند و برای این امر رضایت مادران نیز جلب شده بود. نتایج نشان داد که سلول درمانی با سلول های بنیادی بند ناف در مقایسه با گروه کنترل منجر به بهبود عملکرد پمپاژی قلب در یک سال بعد از درمان شد، عملکرد روزانه و کیفیت زندگی بیماران بهبود یافت و هیچ گونه عوارض جانبی و رد پیوندی نیز در بیمارانی که متحمل سلول درمانی شده بودند مشاهده نشد. نقطه قوت استفاده از این سلول های بنیادی، در دسترس بودن راحت آن ها و نداشتن مشکلات اخلاقی موجود در پیرامون سلول هایی مانند سلول های بنیادی جنینی است.

نارسایی قلبی که با ناتوانی عضلات قلبی در پمپ کردن مناسب خون مشخص می شود، بیش از 37 میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است. با وجود پیشرفت های صورت گرفته در امر پزشکی، بیش از نیمی از افرادی که دچار نارسایی قلبی می شوند، ظرف مدت پنج سال بعد از این عارضه می میرند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه