تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 مهر 1396
تست ژنتیکی جدید برای پیش بینی عود مجدد سرطان

  تست ژنتیکی جدید برای پیش بینی عود مجدد سرطان

محققین یک تست ژنتیک جدید را کشف کرده اند که می تواند به پیش بینی عود مجدد سرطان کمک کند و راه را برای درمان های دقیق و شخصی هموار کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، ژن های میتوکندریایی می توانند به طور روتین در بیوپسی های بیماران بعد از درمان های سرطانی مرسوم، مورد ارزیابی قرار گیرند و از آن ها به عنوان یک روش صحیح و دقیق برای پیش بینی پاسخ بیماران به درمان استفاده کرد.

پروفسور لیسانتی و همکارانش در سالفورد، میتوکندری را موتورخانه های سلول های بنیادی سرطانی می دانند و به همین دلیل به بررسی بیش از 400 ژن میتوکندریایی پرداخته اند و براین باورند که می توان از آن ها برای پیش بینی عود مجدد و متاستاز سرطان استفاده کرد و آن ها را مارکرهای تشخیصی بهتری نسبت به مارکرهای تکثیر سلولی استاندارد مانند Ki67 یا PCNA می دانند.

در این میان آن ها مارکر میتوکندریایی HSPD1 که در بیوژنز میتوکندریایی(تولید میتوکندریایی های جدید) نقش دارد را مارکر مناسبی برای پیش بینی عود مجدد سرطان می دانند که معمولا در نمونه های بیماران بعد از شیمی درمانی های معمول، افزایش بیان چند برابر نشان داده است. این مشاهدات حاکی از این است که میتوکندری ها می توانند هم یک بیومارکر و هم یک هدف دارویی بالقوه باشند و می توان از آن ها برای ایجاد درمان های جدید و موثر استفاده کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه