تاریخ انتشار: شنبه 22 مهر 1396
یک تست جدید و امیدوار کننده برای سرطان پروستات

  یک تست جدید و امیدوار کننده برای سرطان پروستات

محققین در کینگ کالج سلطنتی لندن، یک ماده ردیابی کننده سرطان پروستات را تولید کرده اند که می تواند به کشف این سرطان کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این ماده جدید که 68Ga-THP-PSMA نام دارد، یک ردیاب جدید است که با حمایت مالی انستیتو ملی تحقیقات سلامت(NIH) تولید است و می تواند خیلی سریع و آسان تولید شود که بدین معنی است که بسیاری از بیمارستان ها و درمانگاه های کوچک نیز قادر به تولید آن هستند. با شناسایی زودهنگام سرطان پروستات می توان به افزایش شانس بقا و کیفیت زندگی بیماران امیدوار بود.

ردیاب ها معمولا رنگ های رادیواکتیوی هستند که قبل از این که بیمار متحمل اسکن توموگرافی گسیل پوزیترون(PET) شود، به بدن وی تزریق می شوند. گردش این ردیاب در بدن موجب می شود که اندام ها و بافت های آسیب دیده بدن به دلیل بیماری هایی مانند سرطان، این ردیاب را با مقادیر کمتر یا بیشتر از بافت های سالم جذب کنند. سطح جذب می تواند بوسیله اسکن تشخیص داده شود و به محققین برای تشخیص بیماری کمک کند. همان طور که گفته شد، ردیاب 68Ga-THP-PSMA تولید شده در کینگ کالج لندن، ارزان قیمت بوده و به راحتی تهیه می شود.

سرطان پروستات شایع ترین نوع سرطان در مردان است و سالانه بیش از 330000 نفر در اثر ابتلا به این سرطان در بریتانیا می میرند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه