تاریخ انتشار: یکشنبه 23 مهر 1396
راهی بهتر برای درمان سرطان کبد

  راهی بهتر برای درمان سرطان کبد

محققین مدرسه پزشکی Keck دریافته اند که چگونه سلول های بنیادی سرطانی زده می مانند. یافته های آن ها می تواند روزی منجر به درمان های جدید برای سرطان کبد شود که روز به روز بر میزان بروز آن افزوده می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سرطان کبدی، یکی از سرطان های صعب العلاج است که اغلب بیماران مبتلا به آن ظرف مدت کمتر از پنج سال می میرند. اما در مطالعه ای جدید دکتر Ou در مدرسه پزشکی Keck دریافته اند که چگونه سلول های بنیادی سرطان کبد حفظ می شوند.

سرطان کبد به اغلب داروهای شیمی درمانی مقاوم است. تنها سه دارو در چروکیده کردن و تخریب تومورهای کبدی موثر هستند، اما اغلب این تومورها سریعا به درمان مقاومت نشان می دهند. اما دکتر Ou و همکارانش نشان داده اند که میتوفاژی(برداشتن میتوکندری های آسیب دیده)، هدف درمانی بالقوه ای برای سرطان است. میتوفاژی می تواند منجر به تکثیر تومورها شود که به این دلیل است که سرکوب کننده توموری قوی موسوم به p53 خودش را به میتوکندری می چسباند. برداشتن میتوکندری ها به طور سهوی موجب از دست رفتن توانایی ذاتی بدن در سرکوب تومورها می شود. اگر تعداد زیادی از این باتری های سلولی(میتوکندری ها) برداشته شوند، بنابراین سرکوب کننده توموری p53 نیز باید برداشته شود: سلول های بنیادی سرطانی بیشتری تولید می شود و منجر به تومورهای بدخیم تری می شود. با این حال، اگر این فرایند پاکسازی سلولی به طور موقت متوقف شود، تعداد سلول های بنیادی سرطانی نیز کاهش می یابد. بدون این سلول های عامل سرطان، تومورها کوچک می شوند و رفته رفته تحلیل می روند. با درک بهتر این فرایندهای مولکولی، ما قادر خواهیم بود که این مسیرها را هدف قرار داده و تولید سلول های بنیادی سرطانی را متوقف کنیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه