تاریخ انتشار: دوشنبه 24 مهر 1396
مدل جانوری جدید برای سکته که می تواند به تحقیقات سرعت ببخشد

  مدل جانوری جدید برای سکته که می تواند به تحقیقات سرعت ببخشد

سوابق مطالعاتی حاکی از شباهت های فیزیولوژیکی و آناتومیکی خاص بین مغز انسان و خوک است. در این راستا محققین دانشگاه جورجیا، مدل خوکی را برای درمان سکته ارائه کرده اند که داده های پیش درمانگاهی جالبی را ارائه می کند و می تواند به فرایند کشف داروهای جدید سرعت ببخشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محصولات پزشکی مشتق از خوک ها، تاریخچه طویلی در زمینه استفاده برای انسان ها دارند و توانسته اند زندگی افراد زیادی را نجات ببخشند. دریچه های قلبی خوک ها سال هاست که به عنوان جایگزینی باری دریچه های قلبی آسیب دیده یا بیمار انسانی استفاده می شوند، بیماران دیابتی سال هاست از انسولین مشتق از خوک ها استفاده می کنند و داروی رقیق کننده خون هپارین از خوک ها مشتق می شود. در مقایسه با موش، استفاده از مدل های خوکی بزرگ جثه می تواند در تست های پزشکی اعتبار بیشتری داشته باشند.

اما در مطالعه ای جدید محققین نشان داده اند که سلول های بنیادی القایی(iNSC)، می توانند بافت مغزی آسیب دیده از سکته را جایگزین کنند و نوروپلاستیسیتی یا توانایی مغز برای ترمیم ذاتی خودش را تحریک می کند. این اولیه مطالعه ای است که از سلول درمانی مبتنی بر سلول های بنیادی عصبی برای مدل های جانوری بزرگ با مغز مشابه انسان استفاده می شود.

در حال حاضر، در آمریکا از هر 19 نفر یک نفر دچار سکته مغزی می شود و این امر هزینه 315 میلیارد دلاری را روی دست دولت می گذارد که 56 درصد بیش از هزینه صورت گرفته برای سرطان است. با استفاده از این مدل، محققین قادر خواهند بود که مکانیسم ترمیمی که به موجب آن سلول های بنیادی در بازسازی بافت های عصبی و حفاظت عصبی مشارکت می کنند را شناسایی کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه