تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 مهر 1396
سلول های بنیادی در 2020

  سلول های بنیادی در 2020

قبل از این که بخواهیم رو به جلو برویم و اطلاعات موجود برای ایجاد درمان های بازسازی کننده مبتنی بر سلول های بنیادی را توضیح دهیم باید درک درست و واقعی را در مورد خود سلول های بنیادی داشته باشیم.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، سلول های بنیادی گروهی از سلول ها هستند که قابلیت بالایی در خودنوزایی و تمایز دارند و در نتیجه می توانند بافت های آسیب دیده را بازسازی کنند.  فرایندی که این سلول های بنیادی به موجب آن خودنوزایی و بازسازی می کنند تقسیم سلولی میتوزی است که گاها با توجه به شرایط طی هر تقسیم این سلول های تخصص نیافته به سلول های تخصص یافته ای خاص هر اندام تبدیل می شوند.

این سلول های بنیادی در موجودات تک سلولی وجود ندارند و آن ها را می تواند در موجود چند سلولی مشاهده کرد. سلول های بنیادی جنینی و سلول های بنیادی بالغ دو نوع سلول بنیادی مهم هستند که در همه پستانداران به طور طبیعی وجود دارند. عملکرد سلول های بنیادی جنینی تولید همه اندام ها و بافت های جنین هستند و سلول های بنیادی بالغ بیشتر در ترمیم و بازسازی بافت نقش دارند و موجبات بازسازی و ترمیم دائمی بافت ها و اندام هایی مانند خون و پوست را فراهم می کنند. با درک و شناسایی این ویژگی های مهم سلول های بنیادی، چشم اندازهای زیادی در استفاده از این سلول های بنیادی در سلول درمانی، مهندسی بافت و طب بازساختی وجود داشته است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه