تاریخ انتشار: یکشنبه 30 مهر 1396
چگونه اشعه UV منجر به شروع سرطان پوست می شود

  چگونه اشعه UV منجر به شروع سرطان پوست می شود

ملانوما، سرطان سلول های رنگدانه دار پوست یا ملانوسیت هاست که آمارها نشان می دهد در سال 2017 بیش از 87 هزار آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است. بخشی از این سرطان های پوستی از خال های از پیش موجود منشا می گیرند و منشا برخی دیگر هنوز مشخص نیست.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین در دانشگاه کورنل کشف کرده اند که تجمع مقادیر کافی از شماری از موتاسیون های ژنتیکی در سلول های بنیادی ملانوسیتی می تواند منجر به سرطانی شدن این سلول ها شود. تحت شرایط طبیعی، اشعه ماوراء بنفش یا UV خورشیدی منجر به آزادسازی ملانین از ملانوسیت ها می شود. اما اگر سلول های بنیادی ملانوسیت ها دچار مقدار آستانه ای از موتاسیون های ژنتیکی شود، این می تواند منجر منجر به سرطانی شدن آن ها و تبدیل شدن آن ها به تومور شود.

در ادامه این محققین راهی را برای ممانعت از ملانومای ناشی از سلول های بنیادی جهش یافته پیدا کردند. تصور می شود که ژنی به نام Hgma2 تحت تاثیر اشعه UV‌در پوست بیان شود که بیان آن منجر به تسهیل حرکت سلول های بنیادی ملانوسیتی از بخش برآمده فولیکول موی انسانی به سطح پوست یا اپیدرم می شود و در آن جا این سلول ها ملانین آزاد می کنند. مطالعات موشی نشان داده است که موش هایی که دچار موتاسیون های تومورزا شده اند و ژن Hgma2 در آن ها سالم است دچار ملانوما می شوند اما موش ها جهش یافته و فاقد ژن Hgma2 سالم می مانند.

این مطالعه ژن Hgma2 را یک هدف مناسب برای مبارزه با ملانوما می داند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه