تاریخ انتشار: یکشنبه 30 مهر 1396
پیشرفت در ژن درمانی سرطان و اختلالات خونی

  پیشرفت در ژن درمانی سرطان و اختلالات خونی

ویروس درمانی قادر به تخریب سلول های توموری و فعال کردن واکنش های ایمنی ضد توموری است و استفاده از سلول های بنیادی خون ساز مهندسی شده برای انتقال ژن های جایگزین، می تواند بیماری های خونی را درمان کند. این ها بخشی از پیشرفت های صورت گرفته در زمینه درمان برخی بیماری های صعب العلاج بوسیله محققین آلمانی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، اخیرا 25مین کنگره سالیانه ESGCT‌در آلمان با فوکوس بر تحقیقات ژن درمانی در آلمان آغاز شده است و در آن محققین آخرین دستاوردهای کشور آلمان در این مبحث را ارائه کرده اند.

در یکی از این سخنرانی ها دکتر گای اونگرخت و همکارانش در لوکزامبورگ در قالب مطالعه مروری به "پژوهش های ویروس درمانی در آلمان: از مهندسی تا کاربرد" پرداخته اند و آخرین دستاوردهای پیش درمانگاهی و بالینی در این زمینه که بیشتر معطوف به ویروس های انکولیتیک است را بر شمرده اند. این ویروس ها قادر به آلوده کردن هدفمند سلول های توموری و تخریب آن ها هستند. در این مطالعه آن ها انواع مختلف پلت فرم های ویروسی از آدنوویروس ها و آرنا ویروس ها گرفته تا پاراویروس ها و ویروس واکسینیا را ارائه کرده و پتانسیل ها، مزیت ها و معایب استفاده از هر کدام در ایمنی درمانی را برشمرده اند و براین باورند که می توان از این ویروس درمانی در ترکیب با داروها، شیمی درمانی، پرتودرمانی و ایمنی درمانی برای تخریب سلول های سرطانی استفاده کرد.

در مطالعه ای دیگر تحت عنوان" امیدها و چالش ها در ژن درمانی به کمک سلول های بنیادی خون ساز"، دکتر ساسکیا کولشین و همکارانش در دانشگاه فرانکفورت به ژن درمانی به کمک سلول های بنیادی خونساز پرداخته اند و براین باورند که می توان این سلول های بنیادی را برای برخی ژن های خاص ترانسداکت کرد و سپس آن ها را برای پیوند استفاده کرد.

این محققین براین باورند که با بیان شرایط فعلی مبارزه با سرطان با فوکوس روی ژن درمانی، اطلاعات کلی از وضعیت موجود در اختیار محققینی که در این زمینه فعالیت دارند، ارائه می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه