تاریخ انتشار: شنبه 06 آبان 1396
روشی برای تسریع بلوغ سلول های بنیادی و تبدیل شدن آن ها به نورون ها

  روشی برای تسریع بلوغ سلول های بنیادی و تبدیل شدن آن ها به نورون ها

اطلاعات اندکی در مورد چگونگی تولید نورون ها از سلول های بنیادی وجود دارد. محققین دانشگاه های گوتنبرگ و ماینز تکنیک امیدوار کننده ای را ایجاد کرده اند که تمایز سلول های بنیادی به نورون ها را تسهیل می کند که این امر بیشتر مربوط به تسریع فرایندهای بلوغ آن ها است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای که با هدف استفاده از زیست مواد مبتنی بر هیدروژل ها برای بهبود بازسازی بافت مغزی صورت گرفته است، محققین از زیست ماده جدیدی در مطالعات شان استفاده کرده اند که ساختار و یکپارچگی آن می تواند برای ایجاد ویژگی های شبه بافت مغز انسانی مدیفه شود. این زیست ماده الاستیسیته مشابه با بافت مغزی دارد و دارای مولکول های چسبنده ای است که می توان سرنوشت نورونی و نورون زایی را افزایش دهند و به طور کلی شرایط ایده آلی را برای نورون زایی ایجاد کنند.

علاوه بر پروتئین های فیزیولوژیک حاضر در مغز، این هیدروژل شامل مولکول سنتتیک چسبندگی موسوم به IKVAV نیز می باشد. این زیست ماده می تواند فرایند نورون زایی را تسریع کند و شانس تولید سلول های بنیادی عصبی از نورون ها را افزایش دهد. در آزمایش های صورت گرفته نیز دکتر سالیرنو و همکارانش در گوتنبرگ دو فاکتور چسبندگی سلول های عصبی و الاستیسیته شبه مغزی را ترکیب کرده و تکوین کنترل شده سلول های بنیادی به نورون ها را افزایش داد. گام بعدی این مطالعه استفاده از این هیدروژل برای نواحی مغزی آسیب دیده در مطالعات پیش درمانگاهی خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه