تاریخ انتشار: شنبه 20 آبان 1396
تمرکز مطالعات بالینی سلول های بنیادی مشتق از چربی روی زخم پای بهبود نیابنده

  تمرکز مطالعات بالینی سلول های بنیادی مشتق از چربی روی زخم پای بهبود نیابنده

محققین دانشگاه سانفورد دومین مطالعه بالینی استفاده از سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی بهبود نیابنده را با فوکوس روی زخم های بهبود نیابنده آغاز کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه سانفورد که پیشگامان تحقیق با سلول های بنیادی مشتق از چربی محسوب می شوند، پیش از این از این سلول ها برای درمان آسیب عضله چرخاننده کتف(rotator cuff) استفاده کرده بودند و تایید FDA را نیز برای استفاده از سلول درمانی این آسیب شایع گرفته بودند. در حال حاضر نیز آن ها تصمیم دارند که از قدرت این سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی برای بهبود این زخم ها استفاده کنند.

 فاز یک این مطالعه در ماه سپتامبر برای مطالعه ایمنی و کارایی استفاده از سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی به عنوان درمانی برای زخم های پای بهبود نیابنده آغاز شده است و  شرکت کنندگان در این کارآزمایی 18 سال به بالا بوده و دارای زخم های 3 تا 25 سانتی متر مربعی و A1C کمتر از 9 هستند. یک زخم پای خوب نشونده، زخمی است که برای حداقل سه ماه بهبود نیافته است. نتایج اولیه این مطالعه امیدوار کننده بوده است و محققین امیدوارند که بتوانند در آینده ای نزدیک از این سلول های بنیادی برای درمان این مشکل جدی استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه