تاریخ انتشار: دوشنبه 22 آبان 1396
)دریافت بودجه 2.6‌ میلیون دلاری بوسیله محققین کلینیک کلیولند برای تولید مدلی خلاقانه از سرطان کولورکتال

  )دریافت بودجه 2.6‌ میلیون دلاری بوسیله محققین کلینیک کلیولند برای تولید مدلی خلاقانه از سرطان کولورکتال

دکتر امینا هوانگ و همکارانش در کلینیک کلیولند برای یک پروژه تحقیقاتی با هدف ایجاد مدلی برای سرطان کولورکتال، بودجه ای 2.6 میلیون دلاری را از انستیو ملی سرطان دریافت کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه که با همکاری دانشگاه های Duke و Cornell صورت خواهد گرفت، محققین سعی دارند که از آخرین دستاوردها در زمینه تکنولوژی های مهندسی بافت برای تحقیقات سرطان استفاده کنند. نکته بارز این مطالعه همکاری جراحان، محققین و مهندسین زیست پزشکی برای ایجاد مدلی برای سرطان کولورکتال خواهد بود.

سرطان کولورکتال میلیون ها نفر را در آمریکا تحت تاثیر قرار داده است و در برخی موارد نرخ بقای 5 ساله برای بیماران تنها 13 درصد است. به منظور رسیدن به درمانی موثر یا طراحی درمان های مهار کننده برای این بیماری خطرناک، نیاز به رسیدن به اطلاعات بیشتر در مورد این سرطان است و این امر بدون استفاده از مدل های موثر برای این سرطان، مقدور نخواهد شد.

در مطالعات مقدماتی صورت گرفته، دکتر هوآنگ و همکارانش مدل سه بعدی بعدی پیشرفته ای را از سرطان کولورکتال طراحی کرده اند که به محققین در شناسایی نقش التهاب، mRNAها و اپی ژنتیک در پراکنش و متاستاز کمک خواهد کرد. از دیگر ویژگی های این مدل خلاقانه این است که می تواند به خوبی شرایطی مانند هیپوکسی یا تغییرات سطح گلوکز را مدل کند و به خوبی اجازه مقایسه انواع مختلف سلول ها و ترکیبات درون توموری مربوط به سرطان کولورکتال را می دهد. مبنای ساخت این مدل، استفاده از ارگانوئیدها است. به این ترتیب که، محققین سلول های طبیعی را از کولون انسان گرفته(بافت طبیعی و سرطانی) و با رشد دادن آن ها به صورت ارگانوئید، نقش کلاس های مختلف سلولی در التهاب و تهاجم سلولی بررسی می کنند.

بخش بعدی این مطالعه ایجاد یک مدل اندام روی چیپ(organ-on-a-chip) خواهد بود تا ارتباطات کولون با سایر بافت های بدنی از جمله کبد مورد بررسی قرار گیرند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه