تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 آبان 1396
تولید موفقیت آمیز اولین بخش از AST-VAC2 برای سرطان ریه

  تولید موفقیت آمیز اولین بخش از AST-VAC2 برای سرطان ریه

مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا با همکاری فنی محققین Asterias ساخت گرید بالینی AST-VAC2 را به اتمام رسانده و همه تاییدیه های لازم برای وارد کردن آن به بازار را نیز طی کرده است. این اولین محصول Asterias برای درمان سرطان ریه غیر سلول کوچک است که درقالب ژن درمانی ارائه شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cells-news،محصول AST-VAC2، یک درمان آلوژن شامل سلول های دندریتی است که از سلول های بنیادی پرتوان یا به عبارت بهتر از سلول های بنیادی جنینی مشتق شده اند. این سلول ها برای بیان کردن شکلی از تلومراز مهندسی شده اند که معمولا در تومورها بیان می شود و به ندرت می توان آن را در سلول های سالم نیز مشاهده کرد. به نظر می رسد که این محصول پاسخ سیستم ایمنی به تومورها را در ترکیب با سایر ایمنی درمانی ها تقویت می کند.

طبق توافقاتی که بین کمپانی Asterias و مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا صورت گرفته است، این کمپانی فرایند ساخت خلاقانه AST-VAC2 در مقیاس آزمایشگاهی را به واحد تکوین بیوتراپی این مرکز منتقل کرد تا به طور همزمان کارآزمایی های اولیه بالینی با این درمان به انجام برسد. تولید موفقیت آمیز این اولین AST-VAC2 مورد تایید از نظر GMP، گامی مهم به سمت شروع مطالعات درمانی سرطان ریه سلولی غیر کوچک محسوب می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه