تاریخ انتشار: دوشنبه 29 آبان 1396
فرایندهای خطرناکی که سلامت مغزی نظامیان را تهدید می کند

  فرایندهای خطرناکی که سلامت مغزی نظامیان را تهدید می کند

به عقیده سیستم نظامی آمریکا، سربازان تحت مجموعه ای از چالش های فیزیکی از جمله مواد شیمیایی سمی و آسیب های مغزی ترومایی قرار می گیرند که ممکن است اثر عمیقی روی سلامت آن ها داشته باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه جدیدی که در نشست سالیانه Neuroscience ارائه شده است، به ارزیابی اختلالات مغزی مربوط به این افراد نظامی و راه های احتمالی درمان آن ها پرداخته است. بیش از 21 میلیون آمریکایی در سیستم نظامی این کشور مشغول به خدمت هستند و شمار رو به ازدیادی از آن ها در سراسر عمرشان با اثرات فیزیکی و روانی مربوط به آسیب های مغزی مواجه هستند. متخصصین علوم اعصاب همواره به دنبال افزایش دانسته هایشان در مورد موارد استرس زا و تاثیر گذار روی سربازان بوده اند تا بتوانند بدین ترتیب راهی را برای بهبود کیفیت زندگی آن ها بیابند. از جمله مطالعاتی که در سال 2017 در این زمینه صورت گرفته است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خلبانان تازه کار نیروی هوایی می توانند پاسخ های بینایی شان در برابر چالش های محیطی را با مشاهده چگونگی حرکات چشم خلبانان خبره افزایش دهند(استفین ماکنیک).

آسیب های مغزی ترومایی ناشی از انفجار منجر به افزایش اندازه آمیگدل و آسیب رسیدن به لوب پیشانی می شود و الگوهای پیری مغز را تسریع می کند(علا کمانکش).

 سلول های بنیادی عصبی پیوند شده می توانند بافت مغزی آسیب دیده به دلیل تروما را جایگزین کرده و حفاظت کنند(شیم گاجاولی).

اختلالات گسترده در ارتباط بین شبکه های مغزی ممکن است از علایم شایع بیماری جنگ خلیج فارس مانند تغییر در پردازش بینایی، عملکرد زبانی، درک درد و تنظیم حالت های روانی باشد(کاودینا گوپینات)

به عقیده دکتر کلنل دبورا ویتمر سربازان نظامی بعد از این که به میدان جنگ فرستاده می شوند، دچار چالش های در زندگی می شوند که نیازمند کمک است. چنین مطالعاتی به افزایش درک ما در مورد خطرات مربوط به عملکرد مغزی در شرایط ویژه کمک می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه