تاریخ انتشار: شنبه 04 آذر 1396
تاکید FDA به جلوگیری از پیشنهادات اغوا کننده در زمینه سلول های بنیادی

  تاکید FDA به جلوگیری از پیشنهادات اغوا کننده در زمینه سلول های بنیادی

مقامات بهداشت ایالات متحده چند روز پیش برنامه هایی را اعلام کردند تا پزشکان را متقاعد سازند که از سلول های بنیادی با صرافت بیشتری استفاده کنند و بیماران را در معرض خطرات بزرگ تری قرار ندهند. طبق این برنامه، تمامی سلول درمانی های که در آمریکا صورت می گیرد تحت نظارت بیشتری قرار خواهد گرفت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سازمان غذا و داروی آمریکا درصدد است که استراتژی را برای نظارت  بر پزشکی سلول های بنیادی تبیین کند و به موجب آن ها صدها کلینیک خصوصی که طی یک دهه گذشته با دادن وعده های اغراق شده، سلول درمانی های تایید نشده ای را روی بیماران تست کرده اند تحت نظارت خود در آورد. بسیاری از مراکز، تزریق سلول های بنیادی را برای بیماری هایی مانند آرتریت، MS و حتی آلزایمر مورد استفاده قرار داده اند و برای انجام هر تزریق 5 تا 50 هزار دلار از بیماران دریافت می کنند. این در حالی است که بی خطر بودن و موثر بودن برخی از این روش ها در ابهام قرار دارد.

به گفته مدیران اجرایی FDA، بیشتر تمرکز قوانین آن ها روی مراکزی خواهد بود که به دنبال تزریق مخلوط سلول های بنیادی به جریان خون، سیستم عصبی یا چشم ها هستند و در نتیجه عملکرد آن ها می تواند بیشترین خطر را برای بیماران داشته باشد. این سازمان قصد دارد از آن چه در مورد سلول درمانی های معمول مانند استفاده از سلول های بنیادی برای مفاصل بدست آمده است در تنظیم قوانین جدید برای سلول درمانی بیماری های حساس تر استفاده کند. به گفته این قانون گذاران، قطعا این قوانین باید به سمتی باشد که از شور و شوق محققین برای فعالیت در زمینه طب بازساختی و سلول درمانی نکاهد.

سال هاست که توانایی سلول های بنیادی در تولید و بازسازی بافت های جدید شناسایی شده است و با ظهور بسیاری از تکنولوژی های جدید در زمینه تولید، استخراج، تخلیص و تمایز این سلول ها، روز به روز بر تعداد موارد مصرف این سلول ها برای بیماری های مختلف افزوده می شود اما موارد اندکی از این سلول درمانی ها مورد تایید برای مصارف بالینی قرار گرفته اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه