تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 آذر 1396
چگونه عصاره انار ویژگی های سلول های بنیادی سرطانی را تغییر می دهد

  چگونه عصاره انار ویژگی های سلول های بنیادی سرطانی را تغییر می دهد

تیمی از محققین آلبانیایی شواهدی را ارائه کرده اند که نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در انار (که عامل رنگ قرمز این میوه می باشد) می توانند ویژگی های سلول های بنیادی سرطانی را تغییر دهند و این نشان دهنده پتانسیل قوی این میوه است که قبلا نیز موثر بودن آن در درمان دیابت و بیماری های قلبی ثابت شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، عصاره انار که عمدتا از پوست و میوه آن بدست می آید، دارای سطوح بالایی از آنتی اکسیدان های قوی موسوم به پلی فنول هستند و محققین آلبانیایی نشان داده اند که آن ها می توانند اثرات ضد سرطانی قویی داشته باشند.

سلول های بنیادی سرطانی را به دلیل توان خودنوزایی بالا و مقاومت درمانی بالایی که دارند دلیل متاستاز و عود مجدد بسیاری از سرطان ها می دانند و به همین دلیل بسیاری از درمان ها و داروهایی که برای مقابله با سرطان طراحی می شوند، باید قادر به هدف قرار دادن این سلول های بنیادی سرطانی باشند.

در این مطالعه جدید دکتر کریستین المالیکی و همکارانش اثر عصاره رقیق شده انار را طی یک دوره انکوباسیون شش روزه روی رده های سلول های بنیادی سرطان سینه بررسی کردند. ارزیابی مارکرهای مربوط به سلول های بنیادی سرطانی نشان داد که این سلول ها بعد از تیمار با عصاره انار تغییرات زیادی می کنند. به عقیده این محققین عصاره این میوه مانع از خودنوزایی سلول های بنیادی سرطان سینه می شود و این اثر تا چندین نسل از سلول های جدیدا شکل گرفته باقی می ماند به نحوی که حتی با این که اخلاف بعدی این سلول ها به طور مستقیم در معرض عصاره قرار نگرفته اند اما هنوز در خودنوزایی با مشکل مواجه هستند. این عصاره، سلول های بنیادی سرطانی را به سلول های سرطانی معمولی تبدیل می کند که قابل حذف شدن با درمان های معمول سرطانی هستند.

با توجه به دستاوردهای این مطالعه، شاید عصاره انار موجب ریشه کن شدن سرطان سینه نشود اما عصاره این میوه می تواند اثر مثبتی در جلوگیری یا مهار پیشرفت بیماری داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه