تاریخ انتشار: یکشنبه 12 آذر 1396
سلول های بنیادی جنینی خوک علیه دیابت

  سلول های بنیادی جنینی خوک علیه دیابت

در مطالعه ای جدید محققین از پیوند سلول های بنیادی جنینی خوک به بافت بیمار برای درمان دیابت استفاده کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، این آزمایش ها روی پریمات ها بدست آمده و نتایج بدست آمده نشان می دهد که در آینده ای نزدیک، مشابه این تکنیک می تواند در مورد انسان نیز مورد استفاده قرار گیرد. سال هاست که اندام های خوکی به عنوان یک گزینه مناسب در پیوندهای انسانی مورد استفاده قرار می گیرند اما رد ایمنی های قوی و ترکیبات قویی که به عنوان داروهای ضد رد پیوند استفاده می شوند، یک مانع بزرگ بر سر راه این پیوندها بوده اند.

در مطالعه ای جدید محققین نشان داده اند که بافت های جنینی خوک در صورت پیوند شدن می توانند پانکراش کاملی را در موجود میزبان تولید کنند. به گفته این محققین، استفاده از پانکراس های جنینی به جای پانکراس های بالغ در پیوند، رشد اندام و شبکه های عروقی تغذیه کننده اش را تقویت می کنند و منجر به کاهش شدت پاسخ ایمنی علیه بافت های میزبان می شوند.

در این مطالعه، آن ها پانکراسی های جنینی خوک را به دو گروه میمون مبتلا به دیابت پیوند کردند. آنالیزها نشان داد که دوز داروهایی که در گروه اول برای سرکوب ایمنی استفاده شده بود بسیار بالا بود و در گروه دوم میمون ها پایین آورده شد. این گروه تقریبا تا یک سال بعد از پیوند زنده ماندند. نکته کلیدی این مطالعه این بود که میمون ها بعد از پیوند با این پانکراس های خوکی برای حداقل چهار ماه بعد از پیوند نیاز به تزریق انسولین نداشتند. برخلاف بافت های پانکراس بالغ، سلول های لانگرهانس جنینی توانایی بیشتری برای تحمل استرس و بازسازی دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه