تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 آذر 1396
میمون های دنیای قدیم می توانند کلیدی برای متوقف کردن پیشرفت آرتریت روماتوئید باشند

  میمون های دنیای قدیم می توانند کلیدی برای متوقف کردن پیشرفت آرتریت روماتوئید باشند

در تلاش برای درمانی موثر و جدید برای آرتریت روماتوئید، محققین دانشکده پزشکی Keck به مطالعه پریماتی پرداخته اند که در آسیا، خاور میانه و آفریقا زندگی می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، این محققین پپتیدی خاص به نام θ-defensin 1 یا RTD-1 را در این میمون های دنیای قدیم شناسایی کرده اند و براین باورند که این پپتید پتانسیل متوقف کردن یا معکوس کردن پیشرفت آرتریت روماتوئید را دارد. آرتریت روماتوئید یک بیماری اتوایمن است که بیش از 1.5 میلیون نفر را در آمریکا تحت تاثیر قرار داده است.

پپتید RTD-1 فنوتیپی از یک خانواده از پپتیدهای حلقوی کوچک(θ-defensin) است که تنها پروتئین های حلقوی در سلسله جانوران است. مطالعات گذشته نشان داده است که RTD-1 التهاب های کشنده را در مدل های جانوری عفونت تعدیل می کند و پیش بینی می کند که مکانیسم حفاظتی RTD-1 در این مدل ها قابل استفاده برای آرتریت روماتوئید است.

برای تست این فرضیه، محققین RTD-1 را برای  رت های مبتلا به آرتریت به مدت 11 روز استفاده کردند و اثرات ضد آرتریتی آن را بررسی کردند. در 24 ساعت اول، RTD-1 به طور قابل توجهی پیشرفت آرتریت را کاهش داد. در انتهای درمان، رت هایی که RTD-1 را دریافت کرده بودند در مقایسه با گروه کنترل(عدم دریافت RTD-1) شدت آرتریت کاهش یافته ای را نشان دادند. مقایسه استفاده از RTD-1 با داروهای استاندارد آرتریت روماتوئید مانند متوترکسات حاکی از موثرتر بودن این پپتید بود. به عقیده محققین، RTD-1 پتانسیل این را دارد که به عنوان عاملی جدید برای درمان آرتریت روماتوئید در انسان استفاده شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه