تاریخ انتشار: شنبه 18 آذر 1396
ارگانوئیدهای زیست مهندسی شده منحصربفرد برای مدل سازی سرطان کولورکتال

  ارگانوئیدهای زیست مهندسی شده منحصربفرد برای مدل سازی سرطان کولورکتال

مطالعه ای جدید سازه مهندسی بافت شده یا ارگانوئید منحصربفردی را تولید کرده است که در آن سلول های سرطان کولورکتال قالب گیری شده و مدلی را برای تومورها و ماتریکس خارج سلولی احاطه کننده شان ایجاد کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای جدید که تحت عنوان" Bioengineered Submucosal Organoids for in vitro Modeling of Colorectal Cancer " به چاپ رسیده است، محققین ویک فارست مدل های منحصربفردی از سرطان کولورکتال را به صورت ارگانوئید تولید کرده اند و براین باورند که می توانند از آن برای مطالعه ویژگی های فیزیکی اثرات ماتریکس خارج سلولی روی رفتار، رشد و حساسیت به شیمی درمانی سلول های سرطان کولورکتال استفاده کنند.

در ین مطالعه آن ها با استفاده از سلول های عضلات صاف اولیه قالب گیری شده در هیدروژل کلاژنی، ارگانوئیدهای ساب موکوسی را تولید کنند. این رویکرد منجر به تولید ماتریکس خارج سلولی توموری با فیبرهای همراستا و موازی در اطراف تومورها می شود که دقیقا مشابه با تومورهای موجود در بدن است. به عقیده محققین، این ارگانوئیدها می توانند به ایجاد درمان های اختصاصی و شخصی برای فرد مبتلا به سرطان کولورکتال کمک کنند.

افزایش دانسته ها در مورد ساختار توموری، به تکوین نمونه های مشابه ماتریکس خارج سلولی توموری که ریز محیط توموری را به صورت بهتری منعکس می کنند، کمک می کند و به موجب آن سیستم های واقعی تری برای ارزیابی رفتار سلول های توموری در پاسخ به تیمار بوجود خواهد آمد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه