تاریخ انتشار: دوشنبه 20 آذر 1396
ویروسی شایع که می تواند به طراحی درمان برای سلول درمانی بیماران کمک کند

  ویروسی شایع که می تواند به طراحی درمان برای سلول درمانی بیماران کمک کند

اغلب افراد سالم به ندرت دچار عفونت های سیتومگالوویروسی انسانی(hCMV) می شوند که شکلی از ویروس هرپس است که با گذشت هزاران سال با انسان تکامل یافته است و معمولا در بدن انسان به صورت خفته وجود دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از محققین در مرکز سرطان VCU Massey یک ارتباط ژنتیکی را بین فعال سازی مجدد سیتومگالوویروس های انسانی و شروع بیماری پیوند علیه میزیان(GvHD) یافته اند. این بیماری، شرایط کشنده ای است که طی آن سیستم ایمنی بافت های سالم را بعد از پیوند مغز استخوان یا سلول های بنیادی مورد هدف قرار می دهد.

در این مطالعه جدید امیر تور و همکارانش مدل کامپیوتری را ایجاد کردند که ریکاوری سیستم ایمنی را بعد از پیوند سلول های بنیادی به امید کاهش اختلالاتی مانند GVHDو افزایش بازده پیوند شبیه سازی می کند. در حالی که ارتباط بین GvHD و سیتومگالوویروس های انسانی پیش از این در برخی مطالعات مورد بررسی قرار گرفته است اما این مدل سازی کامپیوتری برای اولین بار مشابهت های بین ویروس و بافت هایی که GvHD را بیان می کنند نشان داده است. در واقع این مدل سازی نشان داده است که به دنبال پیوند مغز استخوان یا سلول های بنیادی، این ویروس های سیتومگالوویروسی نیز فعال شده و مشکلات بیمار را حادتر می کند. بر مبنای این داده ها، به نظر می رسد که مداخلات دارویی اولیه با استفاده از آنتی ویروس ها بعد از پیوند سلول های بنیادی می تواند مانع از فعال شدن مجدد سیتومگالوویروس شود.

به طور خلاصه، این مدل سازی کامپیوتری نشان می دهد که چگونه سیستم ایمنی می تواند با پپتیدهای سیتومگالوویروس های انسانی برهمکنش کند و منجر به پاسخ پیوند علیه میزبان شود. به همین دلیل این مطالعه استفاده از آنتی ویروس ها بعد از پیوند سلول های بنیادی را به عنوان یک درمان جلوگیری کننده از GvHD معرفی می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه