تاریخ انتشار: دوشنبه 20 آذر 1396
شناسایی دومین سیگنال "من را نخور"(don’t eat me) روی سطح سلول های سرطانی

  شناسایی دومین سیگنال "من را نخور"(don’t eat me) روی سطح سلول های سرطانی

یک مسیر زیستی ثانویه که به سلول های ایمنی پیام می دهد سلول های سرطانی را نبلعند و نکشند بوسیله محققین دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد شناسایی شده است. استفاده از یک آنتی بادی که سیگنال"من را نخور" را بلوک می کند توانسته است در درمان سرطان موثر باشد
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ترکیب آنتی بادی مذکور که anti-CD47 نام دارد با یک مسیر جدیدا کشف شده می تواند توانایی سیستم ایمنی برای ریشه کن کردن بسیاری از انواع سرطان ها را افزایش دهد.

با تکوین سلول های سرطانی، آن ها مولکول هایی به نام SOS‌را تولید می کنند که بوسیله ماکروفاژهای سیستم ایمنی شناسایی می شوند. اما اشکال تهاجمی سرطان سیگنالی موسوم به "من را نخور" در قالب CD47 روی سطح شان بیان می کنند که موجب می شود این سلول ها بوسیله ماکروفاژها مورد حمله قرار نگیرند. اما در مطالعه جدیدی که بوسیله محققین استنفورد صورت گرفته است، آن ها  یک سیگنال "من را نخور" ثانویه را نیز شناسایی کرده اند که موجب مخفی شدن هر چه بیشتر سلول های سرطانی از رادار ماکروفاژها می شود.  این سیگنال ثانویه در واقع کمپلکس سازگاری بافتی اصلی 1(MHC class 1) نام دارد. تومورهایی که سطح بالایی از  MHC class 1 را روی سطح شان دارا هستند مقاومت درمانی بیشتری به anti-CD47‌دارند. این محققین براین باورند که می توان با استفاده از آنتی بادی های خاص این سیگنال ها را هدف قرار داده و توانایی ماکروفاژها برای کشتن سلول های سرطانی را افزایش داد. به عقیده این محققین بلوک کردن همزمان این دو مسیر یا سیگنال در موش ها منجر به نفوذ سلول های ایمنی بیشتر به تومورها شده و به طور قابل توجهی این تومورها را پاکسازی کرده و موجب چروکیده شدن آن ها شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه