تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 آذر 1396
 تشریح فعالیتها و برنامه‌های "رویان" از سوی رییس جدید پژوهشگاه

  تشریح فعالیتها و برنامه‌های "رویان" از سوی رییس جدید پژوهشگاه

رییس پژوهشگاه رویان با تاکید بر ادامه فعالیت‌های پیشین پژوهشگاه رویان با قوت هر چه بیشتر، گفت: این پژوهشگاه در حال حاضر از موقعیت علمی خوبی برخوردار است.
امتیاز: Article Rating

دکتر شاهوردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به فعالیت‌های پژوهشگاه رویان، اظهار کرد: این پژوهشگاه به عنوان نهاد حاصل از انقلاب، فعالیت‌های بسیار موثری در زمینه‌های علمی داشته و نهاد الگوسازی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در طول 12 سالی که دکتر گورابی در شرایط سخت مسئولیت پژوهشگاه رویان را عهده‌دار شد، سعی و تلاش زیادی را برای سربلندی کشور و پژوهشگاه رویان انجام داد، گفت: دکتر کاظمی آشتیانی بعنوان بنیانگذار پژوهشگاه نیز در مسئولیت خود در پژوهشگاه رویان اهداف بلند و ایده‌های زیادی داشت که بخشی از این ایده‌ها در زمان مسئولیت وی محقق شد و قسمتی از آنها نیز اصلا شروع نشده بود و در این سال‌ها توسط دکتر گورابی به سرانجام رسید. 

رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه این پژوهشگاه در حال حاضر از موقعیت علمی خوبی برخوردار است، اظهار کرد: پژوهشگاه رویان در حال از نظر ساختاری در میان جامعه علمی کشور هویت یک پژوهشگاه را دارد و وزارتخانه‌های بهداشت و علوم از نظر جایگاه حقوقی این مجموعه را پذیرفته‌اند و این نهاد با فعالیت‌های شاخصی که انجام داده است، جایگاه علمی خوبی را در سطح ملی و بین‌المللی برای جامعه علمی کشور به دست آورده است. 

وی ادامه داد: در دوره‌ای این پژوهشگاه دغدغه نیروی انسانی داشت، اما در حال حاضر بسیاری از این مشکلات مرتفع شده است. پژوهشگاه به دلیل حضور تعداد قابل توجهی از اعضای هیات علمی که پرورش یافته همین مجموعه هستند و برخی افرادی که از خارج کشور آمده‌اند،‌ ساختار نیروی انسانی جوانی را تشکیل داده است. 

شاهوردی گفت: علاوه بر آن زیرساختهایی نظیر آزمایشگاه‌ها و امکانات شکل گرفته است. تلاش زیادی طی 12 سال انجام شده و برخی فعالیت‌ها به بار نشسته است و شرکت‌های دانش‌بنیانی که محصول همین تلاش‌های علمی و پژوهش‌های "رویان" بوده‌اند، شکل گرفته‌اند.

رییس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه در حوزه آموزش فعالیت‌های خوبی در این پژوهشگاه انجام شده است، گفت: در حال حاضر دانشجویان مقطع دکتری در این پژوهشگاه در حال آموزش هستند و همچنین با دانشگاه‌های داخل کشور همکاری‌های خوبی داریم و در این زمینه موفق به کسب مجوز دانشکده علوم پایه پزشکی در چندین رشته از وزارت بهداشت شده‌ایم و این‌ها مجموعه فعالیت‌هایی است که در سال‌های اخیر به بار نشسته است و امیدوارم امانت‌دار خوبی برای ادامه فعالیت‌های رؤسای پیشین این پژوهشگاه باشم. 

 شاهوردی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دنبال ادامه مسیر فعالیت‌های انجام شده در پژوهشگاه رویان با قوت هر چه بیشتر هستیم، گفت: در آینده نیز در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیانی که قبلا شکل گرفته و در اوایل حیات خود به سر می‌برند، قدم بر می‌داریم و امیدواریم با حمایت‌هایی که انجام می‌دهیم، این شرکت‌ها بتوانند در مسیر استقلال قدم بر دارند و جایگاه خوبی را در صنعت کشور پیدا کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با فعالیت‌های آینده پژوهشگاه رویان، مجموعه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان نو پا بتوانند درختان توانمندی برای ارتقای آینده کشور در زمینه‌های اشتغال جوانان در حوزه بیولوژی باشند. 

رییس پژوهشگاه رویان گفت: در حال حاضر پیوندی که در پژوهشکده سلول‌های بنیادی بین گروه‌های مهندسی و گروه‌های بیولوژیک شکل گرفته است، می‌تواند زمینه‌ساز  فعالیت‌های بزرگی در حوزه تحقیقات علم بیولوژی باشد.  

شاهوردی ادامه داد: تا کنون در بسیاری از زمینه‌ها به خصوص دیابت و بیماری‌های عصبی فعالیت‌های خوبی انجام شده است و باید در این راستا پروژه‌ها به مرحله بالین نزدیک شوند و بتوانند به خدمات تبدیل شوند و به صورت گسترده باری را از روی دوش جامعه بردارند. 

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری و ادامه پروژه‌های فعلی در پژوهشگاه رویان، گفت: بسیاری از پروژه‌های فعلی با قوت گذشته ادامه پیدا خواهند کرد تا به سرانجام مناسبی برسند. 

رییس پژوهشگاه رویان گفت: یکی از برنامه‌های ما ارتقای کیفی و کمی فعالیت دانشکده علوم پایه پزشکی و دانشگاه علم و فرهنگ است و امیدواریم در حوزه آموزش با این مجموعه‌ها با آموزش دانشجویان پویا و کارآفرین بتوانیم محصولات دانشکده علوم پایه پزشکی را در آینده توسعه دهیم. 

شاهوردی گفت: با برگزاری جشنواره "رویان" در حال حاضر پوسته مجموعه شکافته شده و ارتباطات بین‌المللی ما افزایش پیدا کرده است و امیدواریم این ارتباطات را با تعاملات بیشتر و فعالیت‌های مشترک با مجامع علمی بین‌المللی دنبال کنیم. 

رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه ما نسل‌هایی هستیم که باید کار را به نسل جوان بسپاریم، اظهار کرد: تلاش می‌کنم در دوره مدیریتی خود در پژوهشگاه رویان نیروهای اجرایی و علمی را تربیت کنیم و فضایی را ایجاد کنیم که بتوانند در آینده این مجموعه‌ها را از نسل اول و دوم تحویل بگیرند. 

وی در پایان با اشاره به زحمات دکتر گورابی در پژوهشگاه رویان اظهار کرد: دکتر گورابی همچنان عضو مجموعه "رویان" هستند و در کنار مجموعه قرار دارند و در این مجموعه پابه‌پای همکاران بار سنگینی که وجود دارد را به دوش می‌کشند. 

انتهای پیام

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه