تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 آذر 1396
دلیل سقط جنین در زنان مبتلا به اختلال در انعقاد خون

  دلیل سقط جنین در زنان مبتلا به اختلال در انعقاد خون

محققین دانشگاه موناش دریافته اند که چرا زنان مبتلا به یک اختلال اتوایمن نادر موسوم به سندرم آنتی فسفولیپید(APS) مستعد سقط جنین هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سندرم آنتی فسفولیپید(APS) منجر به لخته شدن غیرطبیعی خون در شریان ها و سیاهرگ ها می شود و خطر مشکلات مربوط به آن مانند سکته و ترومبوز عمقی سیاهرگ را افزایش می دهد. این مشکل برای زنان بارداری که مبتلا به این اختلال هستند می تواند گران تمام شود و بیش از نیمی از زنان مبتلا به این عارضه دچار سقط جنین یا زایمان زودرس می شوند.

محققین موناش در استرالیا پروتئینی را شناسایی کرده اند که می تواند از خانم ها در برابر سقط جنین ناشی از APS محافظت کند. محققین مدل موشی را برای این اختلال ایجاد کرده و اثر پروتئین های CD39 و CD73 که همراه با هم مولکول آدنوزین را تولید می کنند، تست کردند. آدنوزین دارای اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد انعقادی است. سندرم آنتی فسفولیپید زمانی رخ می دهد که سطح آنتی بادی های موجود در گردش خون بالا می رود و در واقع ایجاد یک عارضه اتوایمن می کند که در برخی به صورت این سندرم انعقادی بروز می کند.

مطالعات جانوری این محققین نشان داده است که در موش های فاقد CD39 و CD73، نرخ سقط جنین بالاست و این در حالی است که استفاده از این پروتئین ها منجر به بهبود نرخ باروری و زایمان طبیعی در آن ها می شود. این موجب می شود که پروتئین های CD39 و CD73 به عنوان هدفی دارویی و درمانی در مطالعات آتی درمان سندرم APS‌ و مشکلات باروری ناشی از آن مورد بررسی قرار گیرند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه