تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 آذر 1396
استفاده از یک نرم افزار برای پیش بینی مارکرهای توموری که می توانند هدفی برای ایمنی درمانی باشند

  استفاده از یک نرم افزار برای پیش بینی مارکرهای توموری که می توانند هدفی برای ایمنی درمانی باشند

پژوهشگران مرکز جامع سرطان لینبرگر کارولینای شمالی، برنامه ای نرم افزاری را تولید کرده اند که می تواند به طور دقیق پیش بینی کند که چه مارکرهای خاص توموری روی سلول های لوکمیایی بیمارانی که مورد سلول درمانی قرار گرفته اند وجود دارند. می تواند از این مارکرها برای ایمنی درمانی بیماران لوکمیایی استفاده کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در 59مین نشست انجمن خون شناسی آمریکا در آتلانتا، محققین در مرکز جامع سرطان لینبرگر گزارشی داشته اند مبنی بر این که از این رویکرد برای پیش بینی مارکرهای HLA مینور در گروهی از بیماران مبتلا به سرطان خون استفاده کرده اند. یافته های این مطالعه گام اولیه ای به سمت ایجاد یک طرح کلی برای استفاده از نرم افزارهایی است که به ایجاد درمان های مبتنی بر ایمنی برای لوکمیا کمک می کنند. نرم افزار طراحی شده در این مطالعه می تواند اهداف ایمنی خاص لوکمیا را در هر بیماری بر مبنای توالی DNA یا RNA پیش بینی کند. گام بعد در چنین مطالعاتی استفاده از اطلاعات بدست آمده از این نرم افزار ها برای بهبود نرخ درمان خواهد بود.

سرطان را می توان یک بیماری ژنتیکی نامید که در آن اشتباهات در DNA می تواند به رشد غیر طبیعی سلول منجر شود. زمانی که موتاسیون یا تغییرات ژنتیکی اتفاق می افتد، ماشین سلولی این کدهای ژنتیکی اشتباه را خوانش کرده و به پروتئین های غیر طبیعی ترجمه می کند که مختص سلول های سرطانی هستند. این پروتئین ها می توانند هدفی برای ایمنی درمانی بیماران لوکمیایی باشند. در قالب پیوند سلول های بنیادی، تفاوت های ژنتیکی بین اهدا کننده سلول های بنیادی و بیماران می تواند یک هدف ایمنی را ارائه کند. به عقیده محققین می توانند DNA و RNAی سلول های سرطانی را در برابر DNA و RNAی سلول های طبیعی توالی یابی کرد و از آن ها برای شنایی اهداف درمانی استفاده کرد.

در مطالعه مورد بحث، محققین به ارزیابی نرم افزار بیوانفورماتیکی طراحی شده برای پیش بینی اهداف آنتی ژنی در گروهی 101 نفره از بیماران مبتلا به سرطان خون پرداختند که متحمل پیوند سلول های بنیادی آلوىن شده بودند. آن ها 16 آنتی ژن HLA مینور شناخته شده را شناسایی کردند. علاوه براین، آن ها 100 هدف آنتی ژنی جدید را نیز پیش بینی کردند. در ادامه محققین قصد دارند که از نرم افزارشان برای ایجاد انواع مختلف درمان هایی که بتوانند این آنتی ژن ها را هدف قرار دهد استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه