تاریخ انتشار: پنجشنبه 23 آذر 1396
ترکیب ماشین و نانوذره ها برای بهبود نتایج پیوند

  ترکیب ماشین و نانوذره ها برای بهبود نتایج پیوند

محققین دانشگاه ییل با استفاده از نانوذره های حامل دارو و یک ماشین حفظ کننده اندام، رویکردی را ارائه کرده اند که می تواند به نتایج طولانی مدت پیوند برای بیماران کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در سال های اخیر تکنولوژی به نام دستگاه پرفیوژن نورموترمیک ex vivo یا NMP را طراحی کرده اند که قادر است اندام های اهدایی را قبل از پیوند در خارج از بدن زنده نگه دارد. این فرایند شامل پمپ کردن سلول های قرمز خونی گرم و اکسیژن دار از خلال اندامی است که از یک اهدا کننده مرده برداشته شده است. این امر به ترمیم اندام آسیب دیده کمک می کند و زمان لازم برای ارزیابی کیفیت اندام را برای پزشکان فراهم می کند. از همه مهمتر این که این دستگاه موجب می شود تعداد بیشتری از اندام های مناسب برای پیوند در دسترس باشد. در این راستا، محققین دانشگاه ییل روی درمان سلول های اندوتلیال عروقی اندام ها فوکوس کرده اند. این سلول ها که سطح عروق خونی را می پوشانند، اولین سطح مواجه سیستم ایمنی با پیوند هستند و برای پذیرش اندام بوسیله بدن ضروری هستند. تیمار این سلول ها با داروهایی که به طور موقت پیام رسانی های التهابی را بلوک کنند، مدت زمان لازم را در اختیار گیرنده قرار می دهند تا اندام را به نوعی بپذیرد و شانس موفقیت پیوند را افزایش می دهند.

سلول های اندوتلیالی هدف ایده آلی برای پیوند محسوب می شوند، زیرا آن ها براحتی در زمانی که اندام درون دستگاه پرفیوژن قرار دارد در دسترس هستند و تغییر در آن ها می تواند زنگ هشداری برای سیستم ایمنی میزبان برای مقابله با اندام پیوندی باشد. برای هدف قرار دادن این سلول ها، محققین نانوذره هایی را با آنتی بادی که CD31 را روی سطح سلول های اندوتلیالی هدف قرار می دهد پوشاندند. این  نانوذره ها به درون دستگاه پرفیوژن تزریق شدند و جریان مایع به مدت چهار تا شش ساعت درون کلیه های اهدایی عبور کرد. نتایج نشان داد استفاده از ترکیب این نانوذره ها و دستگاه پرفیوژن موجب شد که تجمع این نانوذره های هدف در پیرامون سلول های اندوتلیالی به دو تا پنج برابر معمول برسد . این موجب می شود که این آنتی بادی ها سلول های اندوتلیالی شروع کننده پاسخ ایمنی را بلوک کنند و در نتیجه شانس موفقیت پیوند به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه