تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 فروردین 1392
اهدای جایزه 500 هزار دلاری مرکز پزشکی آلبانی به سه محقق درعرصه سرطان

  اهدای جایزه 500 هزار دلاری مرکز پزشکی آلبانی به سه محقق درعرصه سرطان

جایزه مرکز پزشکی آلبانی در پزشکی و تحقیقات زیست پزشکی به سه پزشک که روند تحقیقات سرطان را تغییر داده اند، اهدا می شود .
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، این جایزه 500 هزار دلاری که یکی از بزرگترین جوایز پزشکی و علوم در آمریکا به شمار می رود به تحقیقات خلاقانه در مورد ماهیت سرطان تعلق می گیرد که این تحقیقات به ابداع نسل جدیدی از داروهای سرطان منجر شود .
 
دکتر ˈپیتر سی. نوولˈ از دانشگاه پنسیلوانیا که ˈکروموزوم فیلادلفیاˈ را کشف کرده است یکی از سه پزشکی است که این جایزه را دریافت می کند . این کروموزوم در بیماری لوسمی مزمن ملوئیدی نقص های ژنتیکی ایجاد می کند که عامل ابتلا به سرطان است .
 
همچنین دکتر ˈجانت دی. رولیˈ از دانشگاه شیکاگو و متخصص ژنتیک یکی دیگر از این محققان عرصه سرطان است که از وی به عنوان مادر ژنتیک سرطان مدرن یاد می شود . 
 
دکتر ˈبریان جی دروکرˈ از دانشگاه بهداشت و علوم اورگون نیز سومین پزشکی است که این جایزه را دریافت می کند . تحقیق وی برای ابداع ˈ گلیوک ˈ تاکنون زندگی افراد بی شماری را نجات داده و فصل جدیدی را برای ابداع درمان های بیشتری در مقابله با سرطان باز کرده است .
 
مراسم اهدای این جایزه روز 17 مه (27 اردیبهشت ماه امسال ) برگزار می شود.
 
ˈجیمز جی. بارباˈ رییس و مدیر اجرایی دفتر مرکز پزشکی آلبانی و رییس کمیته ملی انتخاب گفت: این دانشمندان درک جامعه پزشکی را نسبت به سرطان افزایش داده و توانایی ما را برای درمان این بیماری مخرب به اندازه زیادی تقویت کرده و به افراد بسیاری در سراسر جهان امید داده اند.
 
جایزه مرکز پزشکی آلبانی در سال 2000 توسط ˈموریس مارتی سیلورمنˈ به افتخار دانشمندانی تاسیس شد که فعالیت آنها برای درمان سرطان قابل توجه و ارزش پزشکی در سطح ملی و بین المللی را دارا باشد . 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه