تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 فروردین 1392
غربالگری بیماری های مادرزادی قلبی در ایران وجود ندارد
در چهارمین همایش قلب کودکان مطرح شد؛

  غربالگری بیماری های مادرزادی قلبی در ایران وجود ندارد

نایب رییس انجمن قلب کودکان در چهارمین همایش قلب کودکان در سالن همایش های مرکز آموزشی ، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی تهران برگزار شد، گفت: در ایران غربالگری بیماری های مادرزادی قلبی وجود ندارد.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان، همایش قلب کودکان صبح امروز 28 فروردین با حضور متخصصان و جراحان قلب اطفال و متخصصان داخلی قلب بزرگسال برای ارائه خدمات بهتر به بیماران و تبادل یافته های نوین پزشکی آغاز به کار کردو به مسايل مهم اتيولوژی بيماريهای قلب کودکان پرداخته می شود.
پریدخت نخستین داوری، دبیر علمی چهارمین همایش قلب کودکان و نایب رییس انجمن قلب کودکان گفت: شيوع بيماری های مادرزادی قلبی در نوزادان مبتلا که زنده به دنیا می آیند يک درصد است . این در حالی است که ابتلا به مشکلات تيروئيدی نوزادان يک در چهار هزار نفر است و در مقايسه با بيماريهای مادرزادی قلبی آمار کمتری را به خود اختصاص داده است. 
وی با اشاره به این که غربالگری بیماری های قلبی بايد در لحظه اول تولد انجام گيرد و هزينه آن بسيار کم است ، خاطر نشان کرد: برای مشکلات تیروئیدی در زمان تولد غربالگری وجود دارد اما برای مشکلات و نارسایی های قلبی غربالگری پيش بيني نشده است.
نایب رییس انجمن قلب کودکان ایران افزود : اتیولوژی بیماری های قلب کودکان ، روش های تشخیصی جدید و درمان بیماری های مادرزادی قلبی به صورت جراحی یا اقدامات مداخله ای، اکوکاردیگرافی جنینی برای تشخیص بیماری های قلبی در پیش از تولد ، میزگردهای مختلف و بحث درباره اخلاق پزشکی  از محورهای بحث این همایش است.
وی تصریح کرد: 50 سخنرانی و 8 گزارش موردی درباره بیماری های قلبی و یافته های جدید در این زمینه طی سه روز برپایی این همایش ارائه می شود که انجمن قلب کودکان ایران برگزار کننده این همایش است. 
چهارمین همایش قلب کودکان ایران تا 30 فروردین به کار خود ادامه می دهد و برای شرکت کنندگان امتیاز بازآموزی دارد.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 23 خرداد,1392

بهار

کاش غربالگری انجام میشد تا پسرم زودتر درمان میشد.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه