تنظیم متابولیسم چربی
تاریخ انتشار: دوشنبه 21 آذر 1390
دستیابی به موفقیت در تنظیم متابولیسم چربی

  دستیابی به موفقیت در تنظیم متابولیسم چربی

دانشمندان در دانشکده پزشکی Warwick به کشف مهمی در مورد مکانیزم کنترل چربی بدن دست یافتند ، که به ما دردرک چگونگی تنظیم کنترل اشتها و ترشح انسولین توسط پروتئین ها کمک می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ این پژوهش که به رهبری پروفسور Victor Zammit ، رئیس بهداشت متابولیک وعروق دانشکده پزشکی Warwick انجام شد، نشان داد که آنزیم شناخته شده ای به نام CPT1 (Carnitine palmitoyltransferase 1A') دارای سوئیچی است که بسته به ترکیب و انحنای غشاء سلولی عمل می کند. این اولین باری است که چنین مکانیزمی توصیف شده است و منعکس کننده اهمیت این پروتئین درعملکرد سلولی است.
CPT1 پروتئین کلیدی است که اکسیداسیون اسید چرب در کبد را تنظیم کرده و برای متابولیسم حیاتی است. میزان فعالیت آن تعیین می کند که آیا افراد از کبد چرب و یا کتوز رنج می برند.
پروفسور Zammit توضیح داد : "دانستن نحوه عملکرد آنزیم CPT1 می تواند در نهایت منجر به درک بهترازعلت اینکه چرا برخی از مردم سوخت و ساز سریع و برخی دیگربه دنبال مقابله با اشتهای خود هستند شود.
"اهمیت این مطالعه از بعد بالینی این است که با کشف مکانیزم مولکولی،  طراحی داروهای محرک سوئیچ  CPT1 ، بسته به نیازهای فردی بیماران و بافت مورد نظرممکن می شود. به عنوان مثال، داروهایی می تواند برای بیماران مبتلا به کتواسیدوزدیابتی ( بیماری که کمبود انسولین در آن باعث تجزیه چربی توسط بدن می شود) طراحی شود که با مهار آنزیم، اسیدهای چرب کمتری را تجزیه کند.
پروفسور Zammit "افزود : این می تواند به موفقیت بزرگی برای مقابله با بحران چاقی که اکنون ما با آن مواجه هستیم ، بدل شود.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه