تاریخ انتشار: دوشنبه 02 اردیبهشت 1392
روش های جدید درمان آسیب اندوتلیال سبب بهبود پلاک های آترواسکلروزی می شود

  روش های جدید درمان آسیب اندوتلیال سبب بهبود پلاک های آترواسکلروزی می شود

بیماری های قلبی و تقریبا نیمی از تمام سکته های مغزی حاصل آترواسکلروز پیشرفته همراه با آسیب اندوتلیوم پوشش داخلی رگ های خونی هستند.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  در سال 2009، هزینه های مستقیم و غیر مستقیم سالانه بیماری قلبی و سکته مغزی در حدود 312،6 میلیارد دلار بوده است. پیش بینی می شود کل هزینه بیماری های قلبی از 523 به 1،126 میلیارد دلار از سال 2013 تا 2030 افزایش یابد وانتظار می رود تا سال 2030، بیش از 148 میلیون نفر از جمعیت ایالات متحده بیماری قلبی داشته باشند. توسعه فن آوری های جدید برای ارزیابی و درمان آسیب های اندوتلیوم به کاهش بار مالی و کاهش بار سلامت انسانی ناشی از تصلب شرایین کمک خواهد کرد.
دکتر Hua Pan ، مربی پژوهشی آزمایشگاه دکتر Samuel Wickline ، در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، ارزیابی های کمی و توسعه درمان های جدید برای آسیب اندوتلیال را مورد بررسی قرارداده است. علت توسعه و شدت آسیب اندوتلیوم در پلاک های آترواسکلروزی پیشرفته ناشناخته باقی مانده است و روش های سنجش برای ارزیابی آن در داخل بدن وجود ندارد. او درمطالعه اخیر خود برای اولین بار در یک مدل موشی مبتلا به آترواسکلروز فاقد ApoE نشان داد که نانوذرات فلوروکربن (PFC) ، دارای قابلیت ارزیابی کمی آسیب اندوتلیال و همچنین تحویل داروهای ضد التهاب برای هدف قراردادن جایگاه های آسیب اندوتلیوم می باشد.
مطالعه انجام شده در موش دچار کمبود ApoE نشان داد که با استفاده از نانوذرات فلوروکربن میزان آسیب اندوتلیوم درآئورت موش قابل اندازه گیری است. همچنین اثبات شد که میزان توسعه و شدت آسیب اندوتلیوم با چربی رژیم غذایی حیوان مرتبط است. علاوه بر این، از نانوذرات فلوروکربن مشابهی برای ارسال داروی ضد التهابی که مهار کننده NF-κB است برای کاهش التهاب استفاده شد. دکتر Wickline اشاره کرد، این یافته یک روش جدید را برای تعیین مرحله بیماری و درمان پلاک های آترواسکلروتیک خطرناک ارائه می کند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه